החל מראש חודש אלול, רחובות ירושלים מתמלאים בקסם מיוחד. המתפללים בעיר ובקהילות יהודיות רבות קמים לפני הזריחה לאמירת סליחות, תפילות לכפרה על עוונות. הם ממשיכים במנהג זה במשך 40 יום, עד ראש השנה ויום כיפור. "בתקופה זו האווירה ברחוב מאוד אינטנסיבית ומיוחדת", אומר יוסף שפיצר, מנהל חברת התיירות Israel 2-GO המציעה סיורי ערב בנושא סליחות, במטרה להעביר למשתתפי הסיורים את האווירה הקסומה. סיור סליחות אחד מתחיל ליד טחנת הרוח במשכנות שאננים, סמוך למלון ענבל, שם המשתתפים שומעים על ההיסטוריה ותפקיד התשובה ביהדות.

 "מדובר בחזרה לאלוהים", אומר יוסף. הסיור עובר משם דרך סמטאות העיר העתיקה ועוצר בהר ציון, ליד קבר דוד המלך, ממנו נשקף נוף עוצר נשימה. בתקופה זו של השנה, ברוב הערבים מוזיקאים מנגנים בנבל ובכלים אחרים ברחוב. הסיור מסתיים בכותל המערבי, בו המשתתפים יכולים להתפלל ולהתייחד עם מחשבותיהם. סיור אחר של החברה מתמקד בשכונה החרדית מאה שערים.

 "ניתן להרגיש אנרגיה שונה באוויר, אנשים מדברים אחרת זה עם זה", הוא אומר. אנשים מברכים זה את זה בברכת "חתימה טובה" בספר החיים, שלפי האמונה מדי שנה נחתם ביום כיפור. הגברים נמצאים זמן רב יותר בישיבה או מתפללים בבית הכנסת, מתכוננים לימים הנוראים. "דמיינו כאילו אתם עומדים ללכת לבית משפט בעוד כמה ימים ועליכם להתכונן", הוא אומר. הסיורים נערכים באוויר הפתוח בקבוצה מצומצמת, ועל כן מתאימים לתקופת הקורונה. הסיורים נערכים בשפה העברית, החל מ-26 באוגוסט. ניתן לתאם סיורים גם באנגלית. אורחי מלון ענבל נהנים מהנחות על סיורי Israel 2-Go ועל אתרים רבים אחרים, ביניהם הגן הבוטני וגן החיות התנ"כי, מרכז מורשת מנחם בגין ומגדל דוד.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות