בין מסלולי הטיול היפים ביותר בירושלים, אין ספק שהמעיינות הטבעיים תמיד מהווים יעד קסום ומיוחד במינו. בגבעות וביערות המקיפים את העיר, ישנם עשרות מעיינות שכאלה. מערכת זו של נחלים, בריכות ומקורות מים תת קרקעיים קיימה את היישוב כאן במשך יותר מ-3000 שנה והייתה מקור חיים לאנשים, לגידולים ולבעלי החיים. כיום, המעיינות מהווים אטרקציה נהדרת לטיול, רחצה ובילוי בחיק הטבע, מבלי לצאת מגבולות העיר.

 בסמוך לגן החיות התנ"כי, בפרברי ירושלים, שוכן עין לבן, אחד המעיינות המוכרים והאהובים ביותר באזור. למעיין, המוקף בפארק מטופח, כדאי להגיע בכל עונות השנה, ובמיוחד בשלהי הקיץ ובתחילת הסתיו. "עין לבן הוא מקום מושלם לשחייה, פיקניק או בילוי בחיק הטבע", אומרת סוזנה שילד, מחברת הבלוג Hiking the Holyland, המציע רעיונות וטיפים רבים לטיולים בארץ ומחבר בין מטיילים לבין מדריכי טיולים.

 מדרגות אבן במעלה הגבעה מובילות לעין לבן הכולל שתי בריכות ששוקמו לאחרונה. בריכה אחת רדודה מאוד ונהדרת לשכשוך או למשחק של ילדים, ואילו הבריכה הגדולה עמוקה יותר. שתי הבריכות נקיות וצלולות ומוקפות במשטח מרוצף אבן וספסלים. ועם כל הדשא רחב הידיים והעצים מסביב לבריכות, זוהי פשוט פינת חמד מושלמת לפיקניק, אז אל תשכחו להביא איתכם מחצלת ואוכל. אפשר להגיע כמעט עד המעיין ברכב, במונית, או לצעוד 15 דקות בשביל הליכה מסומן המתחיל בסוף מגרש החנייה של גן החיות התנ"כי והאקווריום. אפשר גם לעשות טיול רגלי ב"שביל המעיינות" המתחיל בפרברי העיר. זהו שביל הליכה בדרגת קושי קלה, המתחיל בחרבת סעדים שבה שרידי בית בד עתיק, מסגד וחווה ביזנטית. מכאן הולכים בעקבות סימוני השביל ולאחר כקילומטר מגיעים למעיין הראשון. הבריכה הראשונה די עמוקה ומאפשרת טבילה מרעננת במים הקרירים.

 מספר דקות הליכה לאחר מכן נמצאת בריכה רדודה יותר הצופה על הגבעות. הליכה נוספת של 20 דקות לאורך השביל מובילה למעיין נוסף, עין תמר, שגם הוא רדוד. מעיין זה מוקף עצי דקל התלויים מעל המים ומעניקים תחושה כמעט טרופית.  יש גם שולחנות פיקניק ומקום לעשות על האש. ההליכה, לא כולל עצירות, אורכת כשעה ממגרש החנייה עד עין תמר. מכאן עליכם לחזור על עקבותיכם למגרש החנייה. ועם הנוף הפסטורלי, המעיינות והמערות לאורך הדרך, גם ההליכה חזרה מהנה במיוחד. "זהו טיולי הליכה מעגלי נהדר", אומרת סוזנה. "זה פשוט יפה ומיוחד לגלות כל כך הרבה מים צלולים ומרעננים בתוך ירושלים". אורחי מלון ענבל נהנים מהנחות מיוחדות על סיורים ופעילויות תחת כיפת השמיים בירושלים, כמו הגן הבוטני וגן החיות התנ"כי, ועל אטרקציות כמו מרכז מורשת מנחם בגין ומגדל דוד.

אולי יעניין אתכם גם:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות