אם עד היום לכולם היה ברור שתל אביב היא בירת ההייטק הישראלית, אז בשנים האחרונות מסתבר שגם ירושלים צומחת והופכת גם להיות מרכז חשוב של אומת הסטארט-אפ. בזכות החזון והנחישות של כמה יזמים מסורים, עיר הקודש שופעת רוח יזמית והתלהבות יותר מאי פעם.   

ירושלים עושה מאמצים רבים למתג את עצמה כמרכז טכנולוגיה, בהובלת יוזמות של הרשות לפיתוח ירושלים ועמותת Made in JLM הפועלת להרחבת סביבת הסטארט-אפ של העיר. קרנות הון סיכון כמו OurCrowd ו-JVP, המפעילה מרכז חדשנות המשתרע על פני 50,000 מ"ר לשימושן של חברות סטארט-אפ וחברות בינלאומיות, הן גם שגרירות הטכנולוגיה המקומית המקדמות את המהלך.   

בירושלים פועלים כיום יותר מ-600 חברות טכנולוגיה ו-15 מאיצים וחללי עבודה משותפים. העיר הוכתרה ע"י המגזין טיים כאחד מ-5 מרכזי הטכנולוגיה הצומחים ביותר ודורגה כאחת מתוך 30 ערי הטכנולוגיה המובילות בעולם ע"י Startup Genome.   

אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד על תנופת ההייטק בירושלים היא להשתתף בסיור מותאם אישית בסצנת הסטארט-אפ שמארגנת Made in JLM. כך משקיעים פוטנציאליים ותיירים יכולים להבין הרבה יותר טוב את סוד אומת הסטארט-אפ. לפרטים נוספים בקרו ב- https://www.madeinjlm.org/tech-tours.   

הנה הצצה לכמה מחברות ההייטק הבולטות הפועלות בעיר:  חברת מובילאיי מפתחת מכוניות אוטונומיות ומערכות סיוע מתקדמות לנהג. היא התפרסמה כאשר נרכשה על ידי אינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר בשנת 2017, העסקה הגדולה בתולדות המדינה. הטכנולוגיה של מובילאיי משמשת כבר יותר מ-100 מיליון רכבים בכל העולם, והיא מובילה במרוץ לפיתוח מכונית עם נהיגה אוטונומית לחלוטין. מובילאיי מעסיקה כיום כ-1,500 עובדים ומשרדיה נמצאים בפארק ההייטק הר חוצבים. היא צפויה לצאת בקרוב בהנפקה בשווי של כ-50 מיליארד דולר.   אורקם, השוכנת גם היא בפארק ההייטק הר חוצבים, מפתחת מכשירים שיסייעו לאנשים עיוורים או לקויי ראייה לנווט ביתר קלות בחיי היומיום. הטכנולוגיה שלה מבוססת על מצלמה אלחוטית חכמה שקוראת טקסט, מנתחת מידע ויזואלי ומתקשרת עם המשתמש דרך אוזניות מיוחדות. 

אורקם הוקמה במשותף על ידי אמנון שעשוע, פרופסור למדעי המחשב שהוא גם המייסד של מובילאיי.   לייטריקס, הפועלת מקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית, מפתחת אפליקציות לעיבוד תמונה לסמארטפונים. היא מוכרת בזכות Facetune – האפליקציה שפיתחה לעריכת תמונות סלפי, שזוכה להצלחה מסחררת והורדה כבר מאות מיליוני פעמים.  

חברות סטארט אפ מובילות נוספות השוכנות בירושלים הן פרייטוס השואפת לחולל מהפכה בענף השילוח ששוויו 19 טריליון דולר; אקס ליבריס, מערכת לניהול ספריות שפותחה באוניברסיטה העברית וכעת נמצאת בשימוש אוניברסיטאות ברחבי העולם; AutoLeadStar שמציעה פתרונות שיווק דיגיטליים לענף הרכב ועוד חברות רבות אחרות.  בירושלים נמצאות גם ענקיות טכנולוגיה בינלאומיות, כמו אינטל, אנבידיה ואורקל שפתחו לאחרונה מרכז נתונים בענן תת קרקעי בעיר. פרויקט נימבוס הממשלתי, אשר יעבוד עם גוגל ואמזון להעברת תשתית  ה-IT הממשלתית לענן, צפוי להביא לירושלים חברות טכנולוגיה מובילות נוספות.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות