שוק מחנה יהודה בירושלים הוא כבר מזמן לא רק שוק רגיל עם בסטות, אלא ידוע בשנים האחרונות כמרכז חיי הלילה, עם מגוון ייחודי של ברים ופאבים. הרבה אחרי שהלילה יורד והבסטות נסגרו, השוק מלא באנשים שיצאו לאכול, לשתות ולרקוד.

 דרך מצוינת לחוות את האווירה המיוחדת היא להצטרף לסיור ברים ואלכוהול במחנה יהודה שמקיימת יאללה באסטה בימי חמישי בערב.   "שומעים סיפורים מאחורי הקלעים שאחרת לא הייתם מכירים", מסבירה נעה שילמן, מנהלת הסיורים ביאללה באסטה, חברה המתמקדת בחוויות קולינריות בארץ. "פוגשים בעלי ברים, שומעים סיפורים על ההיסטוריה של השוק ומגלים מקומות קטנים ולא כל כך מוכרים".   הסיור מתחיל בשעה 20:30 בימי חמישי עם מדריך מקומי שלוקח את המשתתפים דרך סמטאות השוק, מבר אחד למשנהו, ועוצר לעיתים קרובות לטעום משקאות אלכוהוליים, ביניהם בירה וקוקטייליים, וגם אוכל.   "גם אנשים מירושלים לא מכירים את כל הברים שאנחנו מבקרים בהם", אומרת נעה. התחנות המרכזיות בסיור כוללות את בירבזאר, בר בירה בוטיק גדול שהוא הראשון בישראל, טאפ&טייל שמכין קוקטיילים מיוחדים עם מרכיבים מהשוק, והפרלמנט של ג'ימי, אחד הברים הוותיקים בשוק שמארח גם הופעות חיות לעיתים קרובות. הרבה פעמים עוצרים בדרך גם לכנאפה וקפה.

 "המדריך מספר על ההיסטוריה, האוכל והמשקאות, אבל השתייה היא חלק מרכזי בסיור", אומרת נעה. "לכן בנקודה מסוימת, אחרי ששותים כמה משקאות, המדריך כבר פחות מרבה בדיבורים ופשוט נהנים מהחוויה". כשהסיור מסתיים בסביבות 22:30 אפשר להמשיך להסתובב או לחזור לשבת באחד המקומות שבהם מבקרים בסיור. בנוסף אנחנו ממליצים לשבת בבר "השכנה" שנותן באמת הרגשה של שכונה. מתיישבים ליד הבר או באחד השולחנות במרפסת המשקיפה על רחוב בית יעקב התוסס, אחד האזורים השוקקים של חיי הלילה של השוק. בוחרים קוקטייל או בקבוק בירה ישראלית ונהנים מנשנוש כמו פופקורן או חמוצים, או ממנות גדולות יותר כמו פיצה או סלט. בצמוד אליו, נמצא בר היין יודל'ה ששווה ביקור לא רק בגלל המשקאות, אלא גם בזכות אוכל ים תיכוני יצירתי המבוסס על תוצרת טרייה מהשוק שמכינים השפים העומדים מאחורי מסעדת מחניודה הידועה.   

יאללה באסטה מציעה סיורים קולינריים מאורגנים נוספים בשוק, סיורים פרטיים, סיורי טעימות עצמאיים בהדרכה קולית וסיורים דיגיטליים. למידע נוסף צרו קשר עם יאללה באסטה, באמצעות טופס זה, בטלפון 076-5398000, או שלחו מייל ל- contact@yallabasta.co.il

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

 

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות