ביום חורף ירושלמי קריר, דרך מהנה במיוחד לחוות את העיר היא לשתות משקה חם בבית קפה. כמה פשוט – ככה כיף! בירושלים יש שפע של בתי קפה שמציעים נופים פסטורליים, אווירה נינוחה, סיפורים מרתקים ומשקאות חמים ומפנקים. אז הנה ארבעה מקומות שכדאי לכם במיוחד לבקר בהם. לכל אחד מהם אופי ייחודי משלו, ובכל אחד מהם מומלץ להתענג על שוקו חם, סיידר, או סחלב. ויש עוד הרבה משקאות חמים ומיוחדים, כולל קוקטיילים יצירתיים, שתשמחו לגלות בתפריטי בתי הקפה הירושלמיים. אז שנתחיל?

קפה גן סיפור: חוויה מחממת בלב בפארק

 בית הקפה עם קירות הזכוכית השוכן בגן סאקר בעיר הוא מקום נהדר לברוח אליו מהקור שבחוץ. יושבי בית הקפה מוקפים חלונות עם אדניות פרחים התלויות מהתקרה הגבוהה, המעניקות תחושה של ישיבה בתוך הפארק עצמו. ואפשר כמובן גם ליהנות מישיבה ברחבה בחוץ. ובכל מה שנוגע למשקאות חורפיים, זהו אחד המקומות שהכי כדאי ליהנות בהם מגרסה מודרנית ומשודרגת של סחלב קלאסי, משקה ים תיכוני דמוי פודינג המבוסס על אבקה של שורשי צמח הסחלב וחלב חם מומתק בסוכר או בדבש. בקפה גן סיפור מציעים כמה סוגים יצירתיים של סחלב, עם פרליני שוקולד, עוגיות אוריאו, או שכבות ריבת תות ומרנג.

 ולמי שמחפש משהו קצת יותר מעורר, יש אפילו כוס סחלב עם שוט אספרסו. גם המשקאות הקלאסיים זוכים לגרסה מיוחדת, כמו שוקו חם ומעליו קצפת מפנקת. המשקאות מוגשים בספלים המעוטרים בשירים עבריים קלאסיים שתוכלו לקרוא בזמן שתתענגו על המשקה. שילוב מושלם!   קפה גן סיפור שוכן בקצה הצפוני של גן סאקר, בסמוך לקריית הממשלה ולסינמה סיטי.

טחנת הקפה: 

בית קפה השוכן בעמק רפאים, בלב המושבה הגרמנית ובמרחק הליכה קצר מבית המלון. זהו אחד המקומות המומלצים ביותר לכל מי שרוצה להתפנק עם שוקו חם, על בסיס מקופלת, חלב חם ומעליו שכבה של חלב מוקצף. משקאות אהובים נוספים המוגשים במקום הם סיידר תפוחים חם וצ'אי לאטה עם קינמון.

 יש גם תפריט עשיר של משקאות על בסיס אספרסו, ביניהם כמה עם תוספת אלכוהול, כמו ליקר קפה. בית הקפה משדר אווירה נעימה וספרותית עם רצפת עץ וקירות שעליהם תלויים שערי מגזינים ישנים של "הניו יורקר". ולא פחות כיף גם לשבת ליד החלון ולצפות במתרחש ברחוב. בית הקפה יכול להוות יעד לבילוי בפני עצמו, או נקודת עצירה אחרי ארוחה באחת המסעדות בעמק רפאים, או אחרי הליכה בשכונת ימין משה ההיסטורית הסמוכה עם טחנת הקמח המפורסמת. בית הקפה נמצא ברחוב עמק רפאים 23.

דה קופי בין אנד טי ליף: בית קפה אורבני קלאסי

 בית הקפה הגדול והנעים ברחוב יפו הוא מקום מושלם לשבת וליהנות ממגוון משקאות חמים בלב העיר. עיצוב פנים מרווח ומעוגל ופטיו מציעים שפע מקומות ישיבה, ומהחלונות הגדולים אפשר לצפות על רחוב יפו השוקק והרכבת הקלה שעושה את דרכה לעיר העתיקה.

 ומה עם העניין שלשמו התכנסנו אתם שואלים? אז פינוקים לא חסר כאן. כמו למשל סיידר חם עם יין, פרוסות תפוחים טריות וקינמון, שזהו אחד המשקאות המומלצים של בית הקפה. משקה  קלאסי נוסף הוא שוקו חם. הסוד שלו הוא בהכנה – לוקחים שוקולד בלגי ומעליו שופכים חלב חם. ויש גם משקה וניל חם שהוא טוויסט ייחודי לשוקו החם והמוכר. ולאלו מכם שמעדיפים להסתובב בעיר, מומלץ לקחת לדרך משקה ולהתענג עליו בזמן שיטוט במרכז העיר.   דה קופי בין אנד טי ליף נמצא ברחוב יפו 34.     

פאוור קופי וורקס: מפלט בוהמייני 

בבית קפה קטן השוכן ברחוב אגריפס, ליד שוק מחנה יהודה, קולים את הקפה במכונת קלייה, וארומה של פולי קפה טחונים טריים נישאת באוויר. בבית הקפה אפשר ליהנות גם מתפריט עשיר ויצירתי של משקאות קפה. בנוסף לסוגי קפה רגילים כמו אספרסו ולאטה, העשויים מפולי קפה טחונים טריים מרחבי העולם, יש גם קפה לאטה עם דלעת מתובלת שמכינים במקום ממחית דלעת טרייה מתובלת בקינמון ובציפורן. לאחר מכן מוסיפים אספרסו וחלב מוקצף ומעליהם מפזרים מעט קינמון. יש גם משקאות חמים בתוספת אלכוהול, סיידר תפוחים מתובל בקורטוב קרמל וויסקי. משקה צ'אי בייליס מבוסס על חליטת תה מתובלת מהולה בליקר אייריש קרים ומעליה הר של קצפת. "אנחנו מכינים כאן הכול מאפס ולא עושים שימוש בסירופים או בחומרי טעם וריח", אומר ברנדון טריגר, עולה מדרום אפריקה שפתח את בית הקפה יחד עם אשתו סטפני בשנת 2017. ותמיד אפשר למצוא כאן גם סיר מלא יין אדום חם עם קוניאק, תפוזים ותבלינים שמחכה לאורחים.

 "זה משקה מאוד אירופי, שגורם לתחושת חמימות ורוגע להתפשט בגוף. מה יותר כיף מזה ביום חורף", אומר ברנדון. הוא זוקף לזכות סטפני רבים מהמשקאות החמים והיצירתיים. והוא, לעומת זאת, משקיע את רוב מרצו ברכישה, קלייה והכנת של סוגי קפה איכותיים. בית הקפה הקטן מתבלט גם בזכות הקהל האקלקטי שהוא מושך אליו: תמהיל של חילונים ודתיים המשקף את אופייה המגוון של העיר. "זה באמת מקום לכל אחד", אומר ברנדון. "השיחות אמיתיות, המשקאות אמיתיים".   פאוור קופי וורקס נמצא ברחוב אגריפס 111.

אולי יעניין אתכם גם:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות