האווירה בקומקום בית תה ביתית ומזמינה, עם חלונות זכוכית גדולים המשקיפים על דרך בית לחם, מדפים עמוסים בספלי תה צבעוניים וריח ממכר של סקונס טריים באוויר. "זה מסוג המקומות שהאנשים בירושלים חיכו לו", אמרה לנו אלישבע לוי, המנהלת והקונדיטורית של "קומקום", שנפתח בקיץ שעבר. זה היה בוקר חורפי שהציף אותנו געגועים לתה של חמש בלונדון.

 בית התה היה מלא כמעט לחלוטין בלקוחות שהתענגו על סקונס עם ריבה ושמנת עשירה, לצד כוס קפה או תה מהביל שהוגשו בקנקני וינטג' מעוטרים. אפשר גם ליהנות מתה של אחר הצוהריים בסגנון בריטי, המוגש במשך כל היום וכולל קנקן תה ומגדל מגדנות בן 3 קומות גדוש במאפים, פירות טריים וכריכים קלאסיים לשעת התה: שמנת וסלמון, סלט ביצים וירקות.   מאוחר יותר ביום, יש גם תפריט מרקים, ולכן זה מקום מושלם לביקור בכל שעה ביום. אלישבע סיפרה לנו שהם אופים במקום סקונס וברד פודינג, מה שהסביר את הריח המתוק באזור הישיבה, שכולל מספר שולחנות מכוסים במפות פרחוניות. על המדפים המעטרים את כל הקירות מוצגים סוגי תה שונים, ספרים ואוסף גדול של ספלי תה, קנקנים וכלים אחרים, המוצעים כולם למכירה.

 ואם רוצים לנשום אוויר ירושלמי, יש גם פטיו מוקף גינה ומקורה בחורף, והישיבה בין הפרחים ועצי הלימון והדקל מוסיפה לאווירה האלגנטית והקסומה.   במקום פעלה במשך שנים חומוסייה, אבל לאחר שנסגרה בקיץ שעבר, עורך דין מקומי שגר בצמוד הפך אותה לבית תה ושכר את שירותיה של אלישבע, שהיא במקור מאנגליה, כדי שתנהל את הפעילות השוטפת ותאפה סקונס.

 הם שיפצו, צבעו את הקירות בתכלת וריהטו את המקום בשולחנות מפוארים ובכיסאות מרופדים. "זה היה חלום ליצור כזה מקום שאפשר לבוא אליו בבוקר לשתות כוס תה, או פשוט לבלות אחר הצוהריים", אמרה לנו אלישבע. קומקום מציע גם סקונס ללא גלוטן וניתן לקחת בטייק אווי את כל מנות התפריט, כולל מגשי שעת התה. לדברי אלישבע, מומלץ לקחת טייק אוויר ולצאת לפיקניק, אבל גם אם בוחרים לקחת את האוכל כדאי להקדיש מספר דקות להתרשם מאוסף ספלי התה וליהנות מריח הסקונס. קומקום בית תה שוכן בדרך בית לחם 23 בשכונת בקעה בירושלים, והוא פתוח בין השעות 8:30 עד 20:00 בימי ראשון עד חמישי ובימי שישי בבוקר. מספר הטלפון הוא 077-537-3226

אולי יעניין אתכם גם:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות