מה עושים בשבת בירושלים?

ברוכים הבאים למלון ענבל ירושלים!  אנו מודים לכם שבחרתם לבלות את סוף השבוע שלכם במלון ענבל ובירושלים.

אם אתם שואלים מה עושים בשבת בירושלים? אז הגעתם למקום הנכון. ריכזנו כאן במיוחד עבורכם, המלצות לאטרקציות ופעילויות בירושלים שפתוחות וניתן לבקר בהן בשבת, שיהפכו את סוף השבוע שלכם לחוויה מהנה, מעניינת ובלתי נשכחת. לחלק גדול מהאטרקציות ניתן להגיע בהליכה רגלית קצרה מהמלון.

תיהנו, שבת נעימה!

לשים פתק בכותל

אם אתם בירושלים זה זמן מצוין להטמין פתקים בכותל עם משאלות כמוסות יחד עם הילדים. בדרך לכותל מומלץ לטייל בין האטרקציות של העיר העתיקה, חומות העיר, סמטאות השוק, וחצרות הרובע היהודי.

02-6271333

לשים פתק בכותל
בית הכנסת האיטלקי

בית כנסת מרהיב ביופיו בן 300 שנה שהועלה ארצה בשלמותו מ"קוניליאנו ונטו",עיירה קטנה שנמצאת מצפון לוונציה, ושוחזר במדויק.  במהלך השבוע המקום מתפקד כמוזיאון, אך בשבתות הוא משרת את הקהילה האיטלקית שמתגוררת בירושלים. מרתק לבקר בבית הכנסת המרשים, ומיוחד עוד יותר להגיע אליו בשישי או בשבת , כאשר הקהילה האיטלקית מתפללת במקום בנוסח איטלקי מקורי.

רחוב הילל 25

02-6241610

הסינמטק

מתחם שבו ארבעה אולמות קולנוע, (שניים גדולים ושניים קטנים) ארכיון סרטים גדול, מסעדה, מרפסת עם נוף פנורמי יפה לחומות לחומות העיר העתיקה וגיא בן הינום וחצר אחורית עם מדשאות.

רחוב דרך חברון 11

02-5654333

מוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל הוא המוזיאון הגדול והחשוב בישראל.המוזיאון מחולק לאגפים שונים: אמנות, אמנות יהודית, ארכיאולוגיה, ואגף הנוער המציע פעילויות ותערוכות מיוחדות לילדים ולמשפחה. היכל הספר המספר את סיפורן של המגילות הגנוזות, ולצדו דגם ירושלים בימי בית שני. במזג אוויר טוב אפשר לטייל בגן הפסלים ולהצטלם ליד פסל האהבה המפורסם לתמונה משפחתית.

רחוב שדרות רופין 11
פתוח בשבת בין השעות 10:00-17:00

פרטים נוספים 02-6708811

הכניסה לילדים בשבת בחינם

אקווריום ישראל

מרכז ייחודי הראשון בישראל המציג את בתי הגידול הימים בישראל, ועוסק בשימור, מחקר, בחינוך, הסברה והעלאת המודעות הציבורית לשמירה על הים וחופיו.

במקום תפגשו כ-200 מיני בעלי חיים השוכנים בים בתצוגות שונות ומרהיבות.  במרכז האקווריום בריכת בטאים פתוחה בה שוחים בחופשיות טריגונים, טחנים וגיטרנים. שיאו של הביקור הוא מעבר בתוך מנהרה המדמה חווית ביקור מתחת למים כאשר דגים וכרישים שוחים מעל.

שבת 9:00-17:00

רחוב דרך אהרון שולוב 1

073-3399000

אקווריום ישראל
גן החיות
גן החיות התנכ"י

גן החיות התנ"כי מתפרס על פני שטח רחב ובו עשרות תצוגות בעלי חיים מרהיבות  אגם מלאכותי משטחי דשא רחבי ידיים ושפע של פינות חמד ירוקות מוצלות. בגן תמצאו מתחם קטנטנים קסום הכולל פינת ליטוף ובית חי בהם תוכלו לפגוש ולהכיר מגוון בעלי חיים מקרוב וגן שעשועים אקולוגי.

דרך אהרון שולוב 1

שבת 9:00-17:00

02-6750111

הגן הבוטאני

הגן הבוטני הגדול בישראל  ומכיל את אוסף הצמחים החיים הגדול והעשיר ביותר בישראל ובמזרח התיכון –  מעל 6,000 מינים וזנים של צמחים מרחבי העולם כולו. לכל לאורך כל עונות השנה אפשר למצוא בגן לבלוב ופריחה. הגן משמש כמרכז בילוי למבוגרים ולילדים ומתקיימים בו סיורים מגוונים ואירועי תרבות.

שבת בחורף 9:00-17:00

שבת בקיץ 9:00-18:00

רחוב זלמן שניאור 1 (ליד קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית).

02-6794012

יס פלאנט

מתחם בתי קולנוע איכותי מתפאר ב-16 אולמות קולנוע שמציגים את הסרטים החמים ביותר בטכנולוגיה מתקדמת. המתחם כולל בנוסף אולם 4DX. במתחם תמצאו גם תי קפה ומסעדות, שטח מסחר, וחניון מקורה.

רח' נעמי 4

072-3729495

לשחק באולינג

באולינג ירושלים הינו אחד ממועדוני הכדורת הגדולים והמרווחים בארץ.
18 מסלולי באולינג ממוחשבים ומשוכללים עם מסכי תצוגה LCD ענקיים. כל המסלולים ניתנים להתאמה לילדים . במתחם ישנו מועדון ביליארד מפואר ומעוצב ובו אווירה נינוחה ובר משקאות עשיר לרשות השחקנים.

שבת 10:00-00:00

קניון לב תלפיות רחוב האומן 17

02-6782000

לשחק באולינג
גן המפלצת

אחד מסמליה המרכזים של ירושלים, ומקום משעשע, שם עומד פסל ענקי של מפלצת אדומה, שחורה ולבנה עם שלוש לשונות שהפכו להיות מגלשות לילדים.

שכונת קרית היובל, פארק רבינוביץ

הכניסה לפארק חופשית 24/7

ההוספיס האוסטרי

מבנה מרשים שהוקם באמצע המאה ה־19, מקום שכמעט כולם מכירים ושמעו עליו בזכות הנוף מהגג שצופה על אחד הנופים היפים ביותר על גגות העיר העתיקה ובזכות השטרודל הוינאי המפורסם בבית קפה הוינאי האותנטי שבמקום עם מטעמים כמיטב המסורת..

ויה דולרוזה 37,
02-6265800

לאכול גלידה ברחוב עזה

Gelato Variegato גלידרייה משובחת ופטיסרי מקורי ואחד המקומות הטרנדיים ביותר בירושלים

רחוב דרך עזה 29

שבת 9:00-00:00

02-5446644

לטייל בפארק הצבאים

פארק הצבאים, ירושלים

העמק בן כ-250 דונם בלב ירושלים, ובו חי, לאורך השנים, עדר בן כ-30 צבאים. בעמק חמש בריכות טבעיות ומלאכותיות, שני נחלים זורמים, עמדות תצפית על ציפורים ומכרסמים, בתי גידול טבעיים לחיות בר, אי מלאכותי שגשרי עץ מחברים אותו לגדה וגולת הכותרת – צבאים המשוטטים באופן חופשי בטבע.

הכניסה לפארק חופשית אך יש לשים לב לשעות הפתיחה המשתנות בהתאם לעונה.
כתובת בבוייז –  "עמק הצבאים"

02-9927699

פארק הצבאים
עין כרם

שכונה ציורית, אחת היפות בירושלים, בעלת אופי כפרי וקסום המאפשרת להתנתק מעט מהרעש וההמוניות שבתוך העיר.

בעין כרם יתגלו לעינכם מרחבי טבע ירוקים, נופים מקסימים, פינות חמד קסומות, בתי אבן ערביים, כנסיות ומנזרים, אתרים היסטוריים מעניינים, סמטאות צרות ויפיפיות, בתי אמנים, גלריות וחנויות בוטיק קטנות ומיוחדות, בתי קפה ומסעדות טובות .

אחד מהמקומות המומלצים לביקור בעין כרם "עין כרם המתוקה"

שמתפקד כמפעל לשוקולד בלגי איכותי, חנות שוקולד, גלידרייה. במקום תוכלו למצוא גם בית קפה איכותי.

קיר טיפוס "הבלוק"

מיועד לילדים מעט גדולים יותר. הקיר ממוקם ממש בלב מרכז העיר ובנוי בתוך מתחם ממוזג.

ומומלץ להתעדכן לפני לגבי שעות פתיחה בהתאם לתו ירוק או סגול.

שבת 10:00-23:00

רחוב יצחק אלישר 7

לפרטים נוספים – 02-539-8991.

סטודיו לקרמיקה ארמנית

במקום  קרמיקה ארמנית מקורית בעבודת יד.  מומלץ לשלב ביקור  ברובע הארמני בעיר העתיקה.

רחוב הפטריארכיה הארמנית 77

02-6280496

הפארק החדש בגן סאקר

הסנטרל פארק הירושלמי – פארק המשחקים החדש שהוקם בפארק גן סאקר. משתרע על פני שטח של כ-3 דונם, ובו מתקנים ייחודיים, אשר טרם נראו כמותם בישראל. פינות ישיבה מקסימות, שבילי אופניים, גינת כלבים ענקית, מרבדי דשא אינסופיים, מתחם מגרשי ספורט (כולל סקייטפארק) רחבת TRX ועוד.

 נדנדות מסוגים שונים ובגבהים משתנים, אומגה וכו'. במתחם שטח עם מתקנים נגישים המותאמים לשימוש עבור ילדים עם מוגבלות ומכיל מגוון רחב של מתקני משחקים, מגלשות, גשרים וכו'.

רחוב יצחק 1 ירושלים

הכניסה לפארק חופשית 24/7

גן סקר
טיילת ארמון הנציב

אתר חובה בביקור בירושלים. תצפית ארמון הנציב מספקת נוף מרהיב של העיר העתיקה של ירושלים, מדבר יהודה והרי מואב. ברקע קל להבחין בכיפת הזהב בעיר העתיקה, בכנסיית הדורמציון, בגת שמנים, במגדל של האוניברסיטה העברית ועוד.

הטיילת מתאימה לכל גיל, גם לעגלות, וכל אחד יכול למצוא לעצמו פינת חמד לשבת בשקט ולהינות מהצמחייה הרב גונית והפרחים השזורים בתוך הגנים. ישנם גם שבילים מונגשים המחוברים לטיילת.

במקום קשתות אבן התלויות ממש מתחת לטיילת העליונה שהפכה לאתר צילומים רציני.

מצד מערב מסתיימת טיילת שרובר המתחברת ליער השלום.  ביער השלום ישנו גן הרפתקאות וישנם סיורי סגווי, היוצאים מתוך אזור הספורט האתגרי וממשיכים לאורך כל טיילת ארמון הנציב.

חניה נוחה נמצאת בכיכר בצומת הרחובות דניאל ינובסקי ועולי הגרדום בירושלים

בית האמנים תערוכות מתחלפות

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את “בצלאל –

בית-מדרש למלאכות אמנות” וכיום  הוא מרכז תערוכות של אמני ירושלים ומציע

אמני מציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים

ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון

פעילויות נוספות.

שבת 11:00-14:00

רחוב שמואל  הנגיד 12, ירושלים

טל’: 6253653–02

מוזיאון המדע

המוזיאון מציג את העקרונות ואת המהות של המדע והטכנולוגיה, כחלק בלתי נפרד מן התרבות המודרנית ומקשר אותו לתופעות מחיי היום-יום.
המוזיאון.מציע תערוכות שונות המתאימות לגילאים השונים. סיורים, הדרכות, ופעילויות אינטראקטיביות המתאימות לילדים ולכל המשפחה

שדרות המוזיאונים 3 ירושלים

פתוח בשבת 10:00-16:00

הכניסה חינם בהרשמה מראש בלבד. פרטים נוספים – 02-6544888.

מתחם התחנה

מתחם התחנה הראשונה ממוקם היכן ששכנה פעם תחנת הרכבת הישנה של ירושלים והראשונה בארץ-ישראל, ונשארה עזובה למשך 20 שנה.

כיום התחנה התעוררה לחיים ומציגה מפגש מרתק בין אוכל לתרבות, בין פנאי לספורט, מקום להורים ולילדים, לצעירים ומבוגרים. עם מסעדות, בתי קפה, אירועי תרבות ואמנות, פעילויות פנאי וספורט, התחנה שוקקת חיים ושומרת על האווירה והערכים המיוחדים של המבנה ההיסטורי.

רחוב דוד רמז 4 ירושלים

פתוח 7 ימים בשבוע

מועדון הילדים
מוזיאון האיסלאם

במרחק הליכה קצר מהמלון מוזיאון האיסלם מהווה בית לשני אוספים חשובים ונדירים:
אוסף אמנות האסלאם ואוסף השעונים הנדיר של סר דיוויד סלומונס הנחשב לאחד מהאוספים הנדירים בעולם.

רח’ הפלמ”ח 2

פתוח בשבת בין השעות 10:00-14:00

 יש להזמין כרטיסים מראש, לפרטים – 02-5661291.

מוזיאון רוקפלר

במוזיאון ממצאים ארכאולוגיים רבים וחשובים מאזור ירושלים ומארץ ישראל כולה  (בין הממצאים בולטים עצמות האדם הקדמון ממערות האדם הקדמון בכרמל), והוא ממוקם בצמוד לחומות העיר.

רח' סולטאן סולימאן 27 (ליד שער הפרחים – נסיעה קצרה מכיכר ספרא במקביל לחומת העיר העתיקה).

פתוח בשבת בין השעות 10:00-15:00

בשבת הכניסה חינם וללא צורך בהרשמה מראש.

לפרטים נוספים – 02-6708884.

טחנת הרוח ומשכנות שאננים

שכונת משכנות שאננים היא השכונה היהודית הראשונה שנבנתה מחוץ לחומות העיר העתיקה, ובמרכזה טחנת הרוח ע"ש הנדבן משה מונטיפיורי אשר עברה שיפוץ והתחדשות  שהפכה אותה למוקד של בילויים, פנאי ותרבות  והמרכבה המשוחזרת של מונטיפיורי,

להיכרות עם השכונה ועם סיפור הקמת טחנת הרוח, הצטרפו לסיור חינם (מותאם לשומרי שבת) בהזמנה מראש כאן*

מלון ענבל ירושלים

הטופס נשלח בהצלחה

תודה