"אומת הסטארט-אפ" – ככה מכנים את ישראל, אבל רוב ענף ההייטק מתרכז למעשה בתל אביב. בשנים האחרונות חל שינוי, ויותר ויותר חברות הזנק וטכנולוגיה פועלות בירושלים.   בלב השינוי שמתחולל בירושלים והפיכתה לעיר הייטק עומד רובע טכנולוגיה חדש – מרגלית סטארטאפ סיטי, השוכנת במרחק הליכה קצר ממלון ענבל, בסמוך למתחם הבילוי, הקניות והמסעדות של התחנה הראשונה. האזור הורחב בתקופת מגפת הקורונה, כשלישראל המשיכו לזרום השקעות בסכומי עתק בענף ההייטק. המתחם כולל את רובע JVP הקיים, שבו שוכנים משרדי קרן הון הסיכוןJerusalem Venture Partners ומשרדים של חברות סטארט-אפ מרכזיות אחרות בעיר, ביניהן הפלטפורמה לגיוס השקעות OurCrowd.   "בירושלים יש רובע יהודי, רובע נוצרי ורובע ארמני – וזהו הרובע היצירתי", אמר אראל מרגלית שהקים את JVP בשנת 1993 וייסד כמה מחברות הסטארט-אפ המצליחות בארץ. "זהו פרויקט שחובק יצירתיות, חברות טכנולוגיה חדשות, יוצרים אומנותיים חדשים ורובע יצירתי דינמי חדש".

בסופו של דבר, מרגלית סטארטאפ סיטי מתוכננת לכלול בנייני דירות וחנויות, שיהפכו אותה למרכז חיים שוקק נוסף בירושלים. את הרעיון לרובע הגה אראל לפני יותר מעשרים שנה, וכיום הוא הרבה יותר מפארק טכנולוגיה.   באזור פועל מועדון הזאפה להופעות חיות, ובמרחק הליכה נמצאות מסעדות רבות. 

כדאי להסתובב באזור ולהתרשם מהאווירה של ירושלים המתפתחת ומשנה את פניה. בין אם יש לכם פגישה ב-JVP או עם חברה אחרת ברובע, מומלץ לבקר במועדון הזאפה או לאכול במסעדות הסמוכות במתחם התחנה הראשונה יחד עם כמה מהתושבים היצירתיים בעיר. 

 ההרחבה תהפוך את הרובע למקום תוסס שבו אנשים גרים, עובדים, קונים ומבקרים. הרובע ימלא תפקיד מרכזי בבניית עתידה של ירושלים, כאשר יהיה בו מרכז תרבות ופעילות חברתית שיעודד מעורבות של השכונות הסמוכות בביסוס הכלכלה המקומית והמארג החברתי.   בנוסף, יש תוכניות להקים תחנה תת קרקעית לרכבת מהירה לתל אביב, כדי לחבר את האזור לחברות ההייטק בשאר הארץ.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות