לירושלים היסטוריה ארוכת שנים של יצירתיות ופועל בה בית הספר בצלאל אקדמיה לאומנות ועיצוב, שכיום הוא חלק מהאוניברסיטה העברית. גם בתנ"ך יש לעיצוב תפקיד חשוב, וטקסטים מקראיים רבים מתארים כיצד על בני ישראל לבנות את אוהל מועד, בית המקדש והמזבח. למעשה, האקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל קרויה על שם בצלאל התנ"כי שפיקח על עיצוב אוהל מועד, כפי שמתואר בספר שמות. לכן זה לא מפתיע שגם כיום אומנות ממלאת תפקיד חשוב בצמיחתה ובהתפתחותה של העיר. בעיר פזורות כיום עשרות גלריות לאומנות, שרבות מהן נפתחו רק בעשור האחרון, מסמטאותיה הצרות של נחלאות ועד לרחובות הראשיים במרכז העיר. גלריות האומנות מרוכזות בארבעה מוקדים עיקריים. אפשר לבלות בקלות חצי יום ולסייר בכל אחד מאזורים אלה. מקומות רבים עורכים אירועים מיוחדים ותערוכות מתחלפות, וכדאי לבדוק את שעות הפתיחה לפני שמבקרים בהם.

בסביבת מלון ענבל

"המפעל" ברחוב המערביים 3 הוא מרכז אומנות ועיצוב רב תחומי השוכן בבניין משופץ מהמאה ה-19. המקום הוא מרחב עבודה לאומנים המארח אירועים ויש בו גם בית קפה קטן. בקומה השנייה מוצגת גלריה של אומנות עכשווית. (מרחק 12 דקות הליכה, או 7 דקות נסיעה/מונית מבית המלון). בית הנסן ברחוב גדליהו 14 הוא אחוזה גדולה מוקפת גנים מהמאה ה-19, שבעבר שימשה בית מחסה למצורעים. במקום מוצגות תערוכות קבע ותערוכות מתחלפות, ניתן לבקר במוזיאון קטן ובבית קפה המגיש אוכל אורגני טרי של משק עפאים. (מרחק 10 דקות הליכה, או  5 דקות נסיעה/מונית מבית המלון) בתיאטרון ירושלים השוכן ברחוב דוד מרקוס 20 מועלות מיטב ההופעות הישראליות והבינלאומיות, וזהו מקום משכנה של התזמורת הסימפונית של העיר. בנוסף, יש גם גלריה עם תערוכות קבע ותערוכות חדשות. (מרחק 10 דקות הליכה, או 3 דקות נסיעה/מונית מבית המלון). משכנות שאננים היא השכונה העתיקה ביותר מחוץ לחומות העיר העתיקה, וכיום היא כוללת מרכז תרבות עם גלריית אומנות המארחת מגוון תערוכות. (מרחק 5 דקות הליכה, או 3 דקות נסיעה/מונית מבית המלון).

אזור שוק מחנה יהודה

ביתא ברחוב יפו 155 היא גלריה של אומנות עכשווית השוכנת בבית היסטורי. בנוסף לתערוכות, הגלריה עורכת סדנאות, פעילויות ומפגשים עם אומנים. פועלת בה גם סדנת עץ של מוסללה המציעה קורסים של נגרות וגילוף. (הגלריה נמצאת במרחק 35 דקות הליכה, או 14 דקות נסיעה/מונית מבית המלון). אגריפס 12 היא גלריה ללא כוונת רווח המנוהלת על ידי קולקטיב אומנים ומוצגות בה תערוכות מתחלפות. באותו בבניין נמצאת גם גלריה מרי, גלריה שיתופית על שם מרי אוודיש, אשר התגוררה במקום יחד עם בעלה אברהם, שהיה סתת אמן. (הגלריות נמצאות במרחק 25 דקות הליכה, או 10 דקות נסיעה/מונית מבית המלון).

מרכז העיר

בית אנה טיכו השוכן ברחוב הרב אג"ן 10 הוא מוסד ותיק בירושלים. בעבר גרו בו רופא עיניים ידוע ואשתו אנה, ציירת בצבעי מים שגם ציירה ציורי נוף. בשנים האחרונות המקום שופץ ומציג גלריית אומנות עכשווית המסונפת למוזיאון ישראל. (הגלריה נמצאת במרחק 25 דקות הליכה, או 10 דקות נסיעה/מונית מבית המלון). בית האומנים ברחוב שמואל הנגיד 12 היה מקום משכנו המקורי של בצלאל אקדמיה לאומנות ועיצוב. כיום הוא כולל גלריה המציגה תערוכות קבע ותערוכות מתחלפות של אומנים ישראליים ובינלאומיים. (הגלריה נמצאת במרחק 20 דקות הליכה, או 7 דקות נסיעה/מונית מבית המלון). בית אבי חי השוכן ברחוב המלך ג'ורג' 44 מוקדש לאומנות ותרבות ישראלית ויהודית. בנוסף להופעות, סרטים ואירועים אחרים, יש בו גלריית אומנות עם מגוון תערוכות. (הגלריה נמצאת במרחק 18 דקות הליכה, או 10 דקות נסיעה/מונית מבית המלון).

מוסררה

סדנת ההדפס ירושלים השוכנת בבניין מהתקופה העותמאנית ברחוב שבטי ישראל 38 מוקדשת להדפסים עבריים מסורתיים ועכשוויים. יש שתי גלריות עם תערוכות זמניות ותערוכת קבע וכן ספרייה עשירה. (נמצאת במרחק 25 דקות הליכה עד המלון, או 10 דקות נסיעה). מוסררה – ביה"ס הרב תחומי לאומנות וחברה ע"ש נגר ברחוב הע"ח 9 הוא ביתן של שלוש גלריות אומנות, המציגות אומנים ישראליים ובינלאומיים. (נמצאת במרחק 25 דקות הליכה עד המלון, או 10 דקות נסיעה). גלריה ברבור השוכנת ברחוב הסורג 1 היא גלריה מפורסמת נוספת לאומנות, המארחת גם הופעות ואירועים. (נמצאת במרחק 20 דקות הליכה עד המלון, או 10 דקות נסיעה).

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות