כשהאביב מגיע לירושלים, אחד המקומות היפים ביותר בהם ניתן להתענג על הפריחה המרהיבה של פרחי הבר, ובמיוחד כרכומים סגולים ופרגים אדומים, הוא עמק המצלבה השוכן בקצה הדרומי של גן סאקר. אין ספק שאחת הדרכים היפות ביותר ליהנות מטבע בלב העיר היא פשוט להלך לאורך השבילים, שחלקם סלולים וחלקם אינם סלולים. בדרך חולפים על פני עצי זית ושקדיות, וישנם מקומות מבודדים רבים במטעי הזיתים שבהם ניתן לערוך פיקניק או להתרגע עם בקבוק יין. השביל הראשי מוביל עד מוזיאון ישראל, טיול שיכול להיות תוספת נחמדה לביקור במוזיאון.

ובירושלים, כמובן, כל שביל חושף עוד סיפור על ההיסטוריה המרתקת של המקום. שם המקום, עמק המצלבה, מקורו במילה "צלב" ונגזר מהאמונה העתיקה שמחזיקים בה נוצרים מסוימים כי העץ שבו השתמשו כדי לצלוב את ישו, כפי שמתואר בברית החדשה, נלקח מהעצים שבעמק. באזור שני אתרים שכדאי לבקר בהם: מנזר המצלבה ובית בד עתיק.   מנזר המצלבה הגדול נבנה במאה ה-6, אבל רוב המבנה שנותר כיום נבנה מחדש במאה ה-11. כאשר נכנסים דרך דלת העץ וחצר האבן, התחושה היא כאילו חוזרים אחורה בזמן לתקופת ימי הביניים. 

במנזר ציורי קיר צבעוניים, אדריכלות מרהיבה וחדרים דמויי מוזיאון שבהם מוצגים פריטים עתיקים, כמו כלי בישול ורהיטים המתארים את חיי הנזירים באותה תקופה. במנזר יש גם גינה יפה וקפיטריה למי שמחפש סביבה שקטה.   בקצה הצפוני של עמק המצלבה, בגבעה ליד מוזיאון ישראל, נמצא בית בד עתיק. יש היסטוריונים האומרים כי נזירי המנזר השתמשו בבית הבד כדי להפיק שמן זית. המקום השוכן בעמק מוקף מטעי זיתים, אפוף באווירה פסטורלית ומושלם לבילוי בשעות אחר הצוהריים.    עמק המצלבה גובל ברחוב הרצוג מדרום ובמוזיאון ישראל ממערב.

אולי יעניין אתכם גם:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות