כאשר מדריכת הטיולים יעל גודמן מובילה קבוצת רצים על פני הגשר שליד הסינמטק בירושלים, הם עוצרים לעיתים קרובות כדי להתבונן בנוף ולהסדיר נשימה. יעל מספרת כיצד האזור היה פעם הגבול בין מזרח ירושלים שהיה בשליטה ירדנית, לבין מערב ירושלים שהיה בשליטה ישראלית, לפני מלחמת ששת הימים. "זה היה שטח הפקר", היא מסבירה לעיתים קרובות בנקודה זו. זוהי אחת מבין כמה תחנות העצירה בסיורי הריצה באורך 7 ק"מ בירושלים, שהיא מובילה במסגרת RUN JLM, חברת סיורי ריצה שהקימה בשנת 2019. זהו מסלול אחד מבין 12 מסלולים המוצעים ברחבי העיר ומתקיימים בעברית ובאנגלית. יעל והמדריכים האחרים ב-RUN JLM מספרים בקצרה על ההיסטוריה של העיר כשהם עוברים דרך אתרים שונים. 

"זוהי חוויה של גוף, נפש ושכל" אומרת יעל, תושבת ירושלים ומדריכת טיולים מאז 1999. "היא עוזרת לאנשים להבין ולעבד את המורכבות של העיר ירושלים". לדבריה, סיור ריצה הוא חוויה שונה מהליכה או סיור באוטובוס. "מרגישים ברגליים את הטופוגרפיה של העיר, את כל הגבעות שלה", היא אומרת. "אני מנצלת את העליות והירידות כדי לדבר על הדרכים השונות שבהן הטופוגרפיה השפיעה על ההיסטוריה". לאחר עשרים שנות עבודה כמדריכת טיולים, יעל הקימה בשנת 2019 את RUN JLM במטרה לשלב בין האהבות שלה – ריצה, הדרכת טיולים וירושלים, כאשר קהל היעד היה תיירים דוברי אנגלית. אבל עם פרוץ מגפת הקורונה, היא התחילה להציע גם סיורים בעברית, לישראלים שאימצו בחום את הריצה בשנים האחרונות.

"ריצה בירושלים ובישראל הפכה פופולרית מאוד. זוהי דרך נהדרת לבלות זמן בחוץ", היא אומרת. משתתפי הסיור לא צריכים לרוץ מהר. רצים בכל רמת קושי ייהנו מהסיור. "זהו לא אימון ריצה", היא אומרת ומוסיפה שיש עצירות לשתיית מים, הפסקות שירותים וגם כוס קפה בעיר העתיקה. 

"זוהי ריצה שמעשירה את הידע. אנחנו רצים וחולפים על פני היסטוריה של יותר מאלף שנים". וזה מרתק אפילו יותר ממה שזה נשמע.   הסיורים מיועדים ליחידים או לקבוצות ומוצעים באנגלית או בעברית. ניתן להזמין סיורי ריצה באתר, במייל: info.runjlm@gmail.com או בטלפון: 052-8372333.  

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

 

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות