רחובות העיר מציעים אינספור מאכלים ומסעדות שהפכו להיות מזוהים עם המקום, מה שהופך אוכל רחוב בירושלים לאטרקציה בפני עצמה. ויש מקום אחד שבו תוכלו לטעום מהכל ולקבל חוויה קולינרית ירושלמית חד פעמית. 

ירושלים ידועה באוכל המיוחד שיש בה אבל באוכל הרחוב במיוחד. רובעים, עדות ודתות מתערבבים יחד ויוצרים קולינריה ייחודית שאין בשום מקום אחר, אוכל רחוב בירושלים הוא סיר היתוך של האנשים וההיסטוריה שמרכיבים את העיר הזאת, והוא גם אטרקציה תיירותית בפני עצמה. מעורב ירושלמי כנראה הומצא ממש כאן במסעדת חצות ומאז הפך למנה המוגשת בכל העיר והארץ, סמל לאוכל רחוב ירושלמי וישראלי. אוכל רחוב בירושלים כולל גם בייגלה ירושלמי שהוא אייקון ואפשר למצוא בכל פינת רחוב בעיר העתיקה, וגם מנות פחות שגרתיות כמו פלאפל בלחוח, ג׳חנון ממולא, קרואסון עם אסאדו ואפילו מלבי על כנאפה. 

איפה כדאי לנסות אוכל רחוב בירושלים? 

  • מעורב ירושלמי שהומצא ככל הנראה בירושלים והוא אוכל הרחוב המפורסם ביותר בעיר. מה שהתחיל לפני ארבעים שנה בדוכן קטן בשוק הפך עם השנים למנה אייקונית שנבנתה סביבה מסעדת חצות, מהמקומות המפורסמים בעיר. 
  • פלאפל בלחוח הוא המצאה קולינרית חד פעמית של מרכז הפלאפל התימני בעיר,זו אחת הדרכים המיוחדות לאכול פלאפל ואם אתם בעניין של אוכל רחוב בירושלים אז זה חובה. 
  • ג׳חנון ממולא הוא זו גם המצאה ירושלמית שמושכת אליה המוני מבקרים בשוק מחנה יהודה לדוכן ג׳חנונבר שמגיש גם מנה גאונית של ממולוואח. אתם בוחרים את המילויים והממרחים והחבר׳ה של הג׳חנונבר יעשו הצגה שלמה של ההכנה כולל מלוואחים שעשםים באוויר. 
  • אוכל רחוב בירושלים חייב לכלול גם את מצלה של שף אבי לוי שמגיש במסעדה שלו לאפות לוהטות מהאשתנור, ממולאות בבשר וירקות שנצלו גם הם באש. יש גם קבב בבייגלה ירושלמי וקינוח שחובה לנסות: מלבי שמוגש על כנאפה. 

אירוע אוכל הרחוב הגדול בעיר שנמשך כל הקיץ

הקיץ הגיע ואיתו מטבח אוכל הרחוב של מלון ענבל. שף כפיר חדד מדליק את הטאבון בחצר המלון ומגיש אוכל רחוב ירושלמי מגוון ועשיר שמאפשר לדלג ללא הגבלה בין מאכלים המאפיינים את הרחוב הירושלמי: הרבה מאפים מהטאבון כמו בייגלה ירושלמי וזעתר, מאפים מיוחדים כמו מאפה עם עלי אורגנו, בולגרית ומוצרלה, מאפה שום ועגבניות שרי או מאפה עם ביצה וגבינה בולגרית. חצר מלון ענבל מתמלאת בריחות של אוכל רחוב בירושלים ומרגישה קצת כמו שוק מחנה יהודה עם מנות כמו פלאפל שמטוגן במקום עם גבינות או עם בצל וסומק, חומוס טרי, חצילים, ירקות כבושים, מעורב ירושלמי טבעוני המלווה בעמבה וטחינה ועוד. הארוחה בסגנון בופה פתוח וללא הגבלה, מתקיימת לאורך כל חודשי הקיץ, בימים ראשון עד חמישי בין השעות 18:00 ועד 21:00, ועולה 127 שקלים לסועד, לא כולל שתייה וקינוחים.  
 

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות