גן וואהל לוורדים הוא מקום מיוחד בלב העיר מלא בפינות חמד רגועות ויפות, ואם כבר ביקרתם כאן אז הנה עוד שני גנים ירושלמיים יפהפיים לבקר בהם

מה שהיה בעבר הגינה הממלכתית של משכן הכנסת בה נערכו טקסים רשמיים בלבד, הוא היום גן וואהל לוורדים, פתוח לקהל הרחב ללא תשלום ומציע 75 דונם של פינות חמד נפלאות לטיול רגוע ממש בסמוך לכנסת ישראל ולבית המשפט העליון. גן וואהל לוורדים טובל בצמחיה ירוקה ובריכות מים ויש בו מגוון רחב של ורדים מטופחים, פסלים סביבתיים ומפלים ובריכות מים מלאכותיים שנעים לשוטט ביניהם או לשבת על הספסלים או המדשאות הפזורים מסביב. אפשר לערוך כאן פיקניק משפחתי, להביא מחצלת וכמה מאכלים שאוהבים ולמצוא פינה שקטה להתרווח בה. אפשר לעשות כאן טיולים בהרכבים שונים בהם תוכלו להימלט מהמולת הרחובות הסואנים, להתעניין ב-400 מיני הוורדים השתולים כאן שרבים מהם התקבלו במתנה מארצות שונות ובכל הערוגות יש שלט המסביר על הפרח ומקורו כאשר שיא הפריחה של הוורדים מתרחש בחודשים מאי עד יולי. גן וואהל לוורדים פתוח בכל ימי השבוע ובכל שעות היום ואפילו בשעות הלילה אז אפשר לערוך בו טיולים רומנטיים לאור ירח. 

לפעמים גן וואהל לוורדים משמש גם מקום להפגנות ומחאות, או שאתם כבר מכירים את הגן, טיילתם בו וחוויתם אותו, אז יש עוד שני גנים נחמדים שתוכלו לבחור לטייל בהם, לחוות טבע בלב העיר ולברוח לרגע מהאינטנסיביות של ירושלים. 

מלבד גן וואהל לוורדים, אילו עוד גנים בירושלים שווים ביקור?

  • הגן הבוטני בירושלים
    בלב העיר בהצטלבות הרחובות זלמן שניאור ובצלאל בזק סמול לגבעת רם נמצא הגן הבוטני המשתרע על 150 דונם ובהם 6000 זנים של צמחים מכל העולם, אגם מרהיב ופסלים סביבתיים יפים. בגן הבוטני יש אטרקציה משפחתית שהיא גם פתרון למי שמתקשים ללכת במשך זמן ממושך- רכבת שתיקח אתכם בין האתרים המעניינים בגן. אפשר לעשות כאן טיול רגוע ונעים או סיור לימודי מרחיב דעת במה שנחשב לחממה מחקרית בתחום הצומח.  הגן מחולק לשישה אזורים המדמים את ששת היבשות ואת הצמחים הייחודיים של כל יבשת, כמו למשל קקאו שהגיע לכאן מהרי האנדים. 
  • עמק הצבאים בירושלים
    בית גידול טבעי לצבאים שהוקם ממש בלב העיר ירושלים. זהו אזור ענק מגודר בו הצבאים מסתובבים חופשי ואםשר לצפות מתנהגים בטבעיות באזור המחיייה שלהם. יש כאן כמה בריכות מים יפהפיות עם מגוון של בעלי כנף המתקיימים לצד הבריכות, שבילי הליכה ושבילי אופניים בהם אפשר לטייל ולהתעניין במאות מיני הצמחים הגדלים כאן וברקע ניתן להבחין בשכונות העיר הסמוכות. 

יש עוד הרבה פארקים בירושלים, וגם גנים וגינות ובכלל עוד הרבה טבע עירוני משגע. אבל כדאי להתאים את הצרכים והציפיות שלכם ולבחור בפארק המתאים למשפחה שלכם, לטיול שלכם ולחומי העניין שלכם.

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות