מוזיאון ידידי ישראל הוא מהמוזיאונים המרתקים בעיר ומה שהוא כנראה חוויית המוזיאון הטכנולוגית, האינטרקטיבית והמתקדמת ביותר שיש לירושלים להציע

מוזיאון ידידי ישראל הוא מוזיאון מעניין וייחודי המוקדש לעם היהודי וידידיו ולכל מי שתמכו ברעיון הציוני והקמת מדינת ישראל. המיצגים במוזיאון מספרים את סיפורי הגבורה של מי שעמדו מאחורי מעשים הירואיים וחשובים שסייעו לעם היהודי, רובם אינם יהודים כלל, לאורך ההיסטוריה כולה, החל מתקופתו של אברהם אבינו ועד ימינו אנו עם גדולי המנהיגים כמו צ׳רצ׳יל, הארי טרומן או ג׳ורג׳ בוש. מוזיאון ידידי ישראל מציע חוויה ויזואלית, רב חושית ואינטראקטיבית, המתאימה לכל המשפחה ולוקחת את המבקרים בו למסע מרתק בין התחנות והדמויות החשובים ביותר לעם היהודי טרם הקמת מדינת ישראל ועד התקופה שאחרי ייסודה.

התכנים במוזיאון ידידי ישראל מונגשים באמצעים מתקדמים עם פסקול שהולחן במיוחד עבור המוזיאון וטכנולוגיית תלת מימד מרהיבה. הסיור במוזיאון נפתח במיצג ייחודי של ההבטחה המקראית שבין אלוהים לאברהם אבינו כאשר אברהם עונה לאלוהים ״הנני״ מה שיהפוך למוטיב חוזר בסיור במוזיאון בו תוכלו להיווכח כיצד השפיע ההבטחה הזו על אינדבדואלים אמיצים לאורך ההיסטוריה שבחרו להתייצב לצידו של העם היהודי.

באילו מייצגים תוכלו לבקר במוזיאון ידידי ישראל? 

  • היכל החולמים
    בחלל המיוחד הזה מוצגים ארבעה סיפורים של ארבעה גיבורי תרבות שהאמינו ברעיון הציוני ובקיבוץ גלויות ובדרכם הייחודית סייעו לרעיון הציוני לקרום עור וגידים. מוזיאון ידידי ישראל קורא להם ״הנביאים המודרניים״ שהמשיכו את דרכם של הנביאים שחזו את יישובה של הארץ לאחר החורבן.
  • היכל בעלי החזון
    ציור קיר ענק של כמה מבעלי החזון שהפך ל-36 מסכי מגע המחוברים אחד לשני ומאפשרים לבחור להתעמק כל פעם בסיפורו של בעל חזון אחר מתוך ה-11 המוצגים בהיכל ובחלק אחר של ההיסטוריה של הקמת המדינה היהודית.
  • אורות בחשיכה
    גלריה המספרת את סיפורים של חסידי אומות עולם באמצעות אנימציה מיוחדת המציגה סצנות חד פעמיות מתקופת מלחמת העולם השנייה והשואה. מוזיאון ידידי ישראל מציג כאן באופן יצירתי ומרתק את סיפורם המרגש של מי שסיכנו את חייהם כדי להציל יהודים כאשר הם מוותרים על מה שהיה להם, כסף, רכוש ומעמד.
  • אולם האמיצים
    גלריה המציגה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת את סיפוריהם של כמה מן האנשים האמיצים שלקחו החלטות הרות גורל או ביצעו מעשים שהשפיעו משמעותית על הקמת המדינה. המנהיגים האלה מתעוררים לחיים בזכות שחקנים שמציגים סצנות היסטוריות וביניהן ההצבעה על תוכנית החלוקה באו״ם.
 

חווית הביקור במוזיאון ידידי ישראל מסתיימת באופן סמלי בסרט תלת-מימד שיעזור לכם לקשר את כל מה שראיתם ונחשפתם אליו אל חייכם האישיים. כאשר תצאו החוצה אל שכונת נחלת שבעה הציורית בה ממוקם המוזיאון תוכלו להביט בבתים העתיקים של השכונה ולחשוב כיצד להיסטוריה יש השפעה ישירה על החיים הפרטיים של כל אחד מאיתנו בארץ הזו.

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות