מהמסלולים היפים והמיוחדים בירושלים: שלושת המסלולים המרכיבים את טיילת ארמון הנציב וביניהן טיילת הס והתצפית המרשימה שלה על העיר העתיקה

הנופים המיוחדים של ירושלים מצדיקים כל טיול וכל תצפית, אבל טיילת ארמון הנציב תספק לכם את אחת הפרספקטיבות היפות על עיר הקודש. הטיילת הזו היא פלא של ארכיטקטורת נוף, היא תוכננה ונבנתה אמנם בכמה שלבים, אבל התוצאה הסופית מרהיבה, עצומה בגודלה, וכזו שהפכה עם הזמן לאחד מאתרי החובה של העיר. טיילת ארמון הנציב בעצם מורכבת משלושת טיילות בדרום מזרח ירושלים, שמתחילות בשכונת אבו תור ונמתחות לאורך קו הרכס של הר אצל, חולפות ביער השלום וארמון הנציב, ומסתיימות בשכונת נוף ציון. הטיילת כולה היא מוקד תיירותי אטרקטיבי, ובזכות האוויר הפתוח והגובה יש כאן רוח נעימה גם בימים החמים, ובימי חורף הנוף המושלג של העיר פשוט פנטסטי. 


מהן שלושת הטיילות המרכיבות את טיילת ארמון הנציב?

טיילת שרובר

הטיילת הנמתחת בין שכונת תלפיות מזרח ושכונת תלפיות בצפון אותה תכנון אדריכל הנוף שלמה אהרונסון במה שנחשב לאחד מפלאי ארכיטקטורת הנוף בישראל. הקונספט מאחורי תכנון הטיילת הוא בעצם שילוב של שני עולמות שונים, הראשון מדמה אזור מדברי כפרי, והשני הוא עולם חדש, עירוני ומתוחכם. זהו כנראה החלק היפה ביותר של טיילת ארמון הנציב, למרות שאין להשוות בין חלקיה השונים. 

טיילת גולדמן

הטיילת המזרחית של טיילת ארמון הנציב וככזו היא משקיפה על ארמון הנציב ועד הכפר ג׳אבל מוכתר. באזור שלה נתגלו ממצאים ארכיאולוגיים ומתקיימות חפירות ארכיאולוגיות בחלקים ממנה, זאת לצד אמת מים מתקופת החשמונאים שהתגלתה בה. 

טיילת הס

סמוך לארמון הנציב מתחילה טיילת הס שמעניקה תצפית מרהיבה וחד פעמית על כמה מהמקומות הכי חשובים בעיר- העיר העתיקה, הר הבית והר הזיתים. הטיילת בעצם פרושה לרוחבו של הרכס ולכן היא מישורית ונוחה להליכה. טיילת הס היא החלק הראשון שנבנה בטיילת ארמון הנציב, כאשר שתי הטיילות האחרות נוספו לה בהמשך. הטיילת נבנתה בהשראת אמת מים וחומות העיר העתיקה, ויש בה רחבה למופעים, מסעדה ומצפור. 


לכל המבקרים בירושלים שווה להקדיש כמה שעות לביקור בטיילת ארמון הנציב, גם בגלל שזהו טיול באוויר הפתוח שנעים לעשות גם בימים חמים במיוחד בזכות הרוח הנעימה שיש בגובה הזה, וגם בשביל הנוף המרהיב הנשקף בעיקר מטיילת הס לכיון העיר העתיקה והר הזיתים. אפשר להעביר פה כמה שעות בשילוב כוס קפה בבית הקפה שבטיילת הס, או לעשות הליכת בוקר קלילה באחת הירידות או העליות של של הטיילת, או הליכת ערב לעת שקיעה אז נגלית ירושלים במלוא זהרה. 

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות