בעיר הבירה שלנו יש כנראה את מקבץ הפעילויות הגדול ביותר למי שרוצים לצאת מהשגרה בחופשת האביב הארוכה שמתקרבת אלינו, בואו לחגוג את פסח בירושלים ותהנו מאינספור אטרקציות וחוויות לכל המשפחה. 

 

חופשת האביב הארוכה מאפשרת לקחת כמה ימים של חופש ולצאת מהשגרה, מה שנחוץ במיוחד בתקופה האחרונה. כל שנה מגיעים המוני ישראלים ותיירים לחגוג את פסח בירושלים, וגם השנה צפויים להגיע, ואף יותר, מתוך רצון לתמוך ולהביע סולידריות. עיר הבירה שלנו מנוסה ויודעת ללבוש חג, במהלך פסח בירושלים צפויים להתקיים עשרות פעילויות ואטרקציות, מסלולי טיול, סיורים וסדנאות. האווירה המיוחדת בעיר היא אטרקציה בפני עצמה, מרגישים את החגיגיות בשכונות המגורים הוותיקות, בשווקים ובחנויות, ובאתרים המיוחדים של העיר. אם אתם מעוניינים לחגוג את פסח בירושלים, אתם יכולים להיות בטוחים שלא יהיה לכם משעמם. 

אז מה עושים בפסח בירושלים? 

  • מטיילים בטבע העירוני

    זהו הזמן המושלם בשנה לבקר בפארקים ובגינות של ירושלים, בין השמורות ואתרי הטבע השונים, בדיוק בזמן בו הכל מתעורר מתרדמת החורף, יש פריחה מרשימה ומזג האוויר הכי טוב בשנה. בגנים הלאומיים אף מתקיימת פעילות מיוחדת לחג, סדנאות לילדים, לימוד בטבע או סיורים לכל המשפחה. למשל סיור פרפרים באביב בטבע העירוני של עמק המצלבה, או סיורים מודרכים בב"ריאות הירוקות" של העיר שבין מתחם התחנה לעיר העתיקה. 

  • מופעי מחול ותיאטרון

    במהלך פסח בירושלים מתקיימים עשרות מופעים והצגות ברחבי העיר, גם לילדים וגם למבוגרים. מופעי פסח הם חגיגה של מוזיקה ותיאטרון עם מבחר מסחרר, רק צריך להקדים ולרכוש כרטיסים. יש למשל הצגות ילדים בתיאטרון קומקום כמו ההצגה ארוך קצר או מפותל, או הקרנה של הסרט נסיך מצריים בהיכל הפיס, המבוגרים יותר יהנו מופע המחול זאזל בתיאטרון ירושלים, או קונצרט מיוחד לחג עם שירי פסח, קטעי חזנות ולהיטי אופרה.

  • אירועים באתרי העיר

    אם אתם מגיעים לחגוג את פסח בירושלים בוודאי תרצו לבקר באחד מהאתרים המפורסמים של העיר ובכמה מהם מתקיימים אירועים נחמדים כמו החיזיון האורקולי החדש במערת צדקיהו, או מופע הלילה הללויה אש ומים במגדל דוד. יש גם סיור בגן העצמאות דרך שרידיה של שכונת ממילא עד לשער יפו בעקבות עולי הרגל הקדומים, אט שאתם יכולים להשתתף במסורת ארוכת שנים: ברכת הכהנים המתקיימת ברחבת הכותל המערבי באחד מימי חול המועד עם מאות כהנים המברכים את עשרות אלפי המתפללים בברכה המסורתית. 

  • מוזיאון לכל דבר
    בירושלים שוכנים כמה מהמוזיאונים הטובים והמיוחדים בארץ, ובמהלך חג הפסח מתקיימים לא מעט סדנאות ואירועים במוזיאונים השונים. למשל במהלך פסח בירושלים אפשר יהיה להיכנס חינם למוזיאון ישראל, אפשר לבקר גם במוזיאון המדע יש תהיה הקרנה מיוחדת של סרט, או פסטיבל הכתב במוזיאון ארצות המקרא אליו הכניסה גם תהיה חופשית במהלך חול המועד, או מגוון אירועים לילדים שיתרחשו באקווריום ישראל במהלך החג

 

אלה העונה והחג היפים ביותר בשנה לטייל ולבקר בעיר. פסח בירושלים זהו חג שתמיד טומן בחובו הנאה משפחתית, מזג אוויר מושלם, ותחושה מיוחדת של חגיגיות וקדושה. 

 

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות