בעיר שגם ככה שואבת אותך אחורה לתוך ההיסטוריה, אפשר להעמיק אפילו יותר. סיור במנהרות עיר דוד שייקח אתכם אחורה בזמן ועוד שני סיורים עם אפקט דומה

למעלה ממיליון מבקרים פוקדים מדי שנה את מנהרות עיר דוד, אתר ארכיאולוגי מהחשובים בעולם שנחשב לנקודה ממנה התפתחה העיר ירושלים בתקופת הברונזה. בעצם מדובר בעיר תת-קרקעית הממוקמת מתחת לעיר העתיקה. סיור מנהרות עיר דוד לוקח אתכם למסע ברחוב המרכזי של ירושלים הקדומה ומשם לתעלה תת-קרקעית המספרת את סיפור תושבי העיר בתקופת בית שני ועד לתגליות וממצאים שהשאירו אחרים המורדים האחרונים שהתססרו במקום רגע לפני חורבן הבית. מנהרות עיר דוד הן חלק מגן לאומי עיר דוד והסיור בהן הוא חוויה פנומנלית של היסטוריה עתיקה. 

מסלול סיור מנהרות עיר דוד

  • מתחילים במרכז המבקרים גן לאומי עיר דוד
  • תצפית מבית הצופה המאפשר מבט פנורמי מלמעלה על העיר הקדומה
  • מיצג תלת מימד מרשים המאפשר לחוש את המקום בזמנים ההם
  • חפירות מזר הארמון שהוא מבנה מרשים מתקופת מלכי יהודה
  • קריית השלטון ושרידי הבתים הפרטיים
  • בור ירמיהו ממנו המשיך ירמיהו להתריע על חורבן העיר למרות שניסו לחסלו 
  • יוצאים ממנהרות עיר דוד ממש ביציאה מיסודות הכותל המערבי

מסע במעלית הזמן

מנהרות עיר דוד זהו סיור ארכיאולוגי אותנטי בעוד מעלית הזמן הוא מיצג חדשני מרתק ומרהיב המשלב את כל החושים וגם דרכו אפשר ללמוד על 3000 שנות היסטוריה של העיר ירושלים. השחקן חיים טופול בתפקיד ראשי מוביל את המשתתפים בכשרון רב במסע בזמן דרך התחנות המרכזיות שעברה העיר לאורך קיומה, דרך שלמה המלך, הנביא ירמיהו, צדקיהו, הורדוס ועוד רבים אחרים שחיו בעיר והחיו את העיר. החוויה מועברת באמצעים חדשניים הכוללים וידאו וסאונד. במהלך השנים האחרונות הפכה מעלית הזמן לתחנת חובה להורים וילדים ונוער המבקרים בירושלים ורוצים לחוות וללמוד על העיר. 

מוזיאון ארצות המקרא

מהמוזיאונים המיוחדים בירושלים בו יש אוסף עתיקות ענק של אלפי פריטים מארצות המזרח הקרוב הקדום, מה שמכנים ארצות המקרא. יש כאן תצוגה יפהפיה של כלים עתיקים, תכשיטי זהב, חפצי אמנות, פסלים ואוצרות נוספים הפרושים בגלריות השונות ברחבי המוזיאון וגם בתערוכות המתחלפות. אפשר לסייר כאן בנחת ולקבל חלון הצצה של חיי היומיום, המסורת והתרבות של העמים שחיו במרחב הייחודי שלנו, ממצרים ועד בבל, מכנען ועד פרס, יוון, רומא ועוד. זוהי חוויה אנתרופולוגית מרחיבת דעת ומרשימה וכזו שמעוררת מחשבה על החיים כאן מאז ועד היום. 

לירושלים אין סיפור אחד

מנהרות עיר דוד מספרות את סיפורה של ירושלים דרך מעמקי האדמה, הפירים והביצורים המרשתים את קרקעית העיר העתיקה. מסע במעלית הזמן היא חוויה כל-חושית המעוצבת בצורה כזו שתתאים לקהל צעיר ועדכני שמחפש להרגיש ולחוות בקצב מהיר ובווליום גבוה. ומוזיאון ארצות המקרא מספק בילוי רגוע ומלמד, מין הליכה נינוחה אחורה בזמן אל הארצות הקדומות, התרבויות והמנהגים שחלקם משפיעים עלינו עד היום. 

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות