מוסיקה בירושלים היא חלק בלתי נפרד מהקדושה של העיר. יש כאן מוסיקה מכל סוג שמתאימה לכל סוגי האנשים, רק צריך ללכת בעקבות הצלילים.

ירושלים היא עיר של מוסיקה. זה מתחיל בזמרות ובתפילות בבתי הכנסת, במואזין שבמסגדים, במזמורים שבכנסיות, ממשיך באולמות התזמורות, האופרה והקונסרבטיונים, ועד למופעי הרחוב, להופעות החיות במועדונים, למוזיקת הג׳אז והרוק הנשמעת מהברים השכונתיים, כל המוסיקה בירושלים מתחלקת לחוויות פרטניות וייחודיות של היסטוריה, תרבות וקצב, ויש כאן בעיר מוסיקה שתתאים לכל אחד ובכל זמן. 

יש המון חוויות מוסיקליות שונות שאפשר לחוות בירושלים, והעיר מנגנת את עצמה בכל מיני מופעים ובכל מיני סגנונות לאורכה ולרוחבה. אם אתם מחפשים לשמוע מוסיקה בירושלים, כל מה שתצטרכו זה להחליט איזו. כך למשל יש לא מעט מרכזי מוסיקה קלאסית בהם מתקיימים קונצרטים ומופעים לאורך כל השנה, למשל התזמורת הסימפונית בירושלים, האקדמיה למוסיקה ולמחול, הקאמרטה הישראלית בירושלים ואפילו האופרה הירושלמית. כל אחד מהמקומות האלה מקדם את המוסיקה בירושלים מההיבט הקלאסי ויש בהם אינספור אירועים מוסיקליים ששווה לקחת בהם חלק, כל אחד לפי טעמו הוא. גם מוסיקה חסידית היא חלק משמעותי מהתרבות הירושלמית ויש לא מעט הרכבים חסידיים שמנגנים בכל מיני מקומות, כמו גם מופעי רוק במועדונים ובברים המושכים קהל צעיר יותר, ומופעים של זמרים מוכרים באולמות הגדולים בעיר ואפילו תחת כיפת השמיים. 

איפה עוד אפשר לשמוע מוסיקה בירושלים?

  • סיור אוזניותלטייל בירושלים תוך כדי מסיבת אוזניות מקפיצה, לשתות צ׳ייסרים מול הכותל, לרקוד את כל שכונת ימין משה, ולהגיע עד התחנה החדשה עם מוזיקה חסידית באוזניים. זה סיור אוזניות שעושה כבוד לכל סגנונות המוזיקה ומסכם 3000 שנה של מוזיקה יהודית וישראלית. 
  • כיכר המוסיקה ומוזיאון המוסיקה העבריבכיכר המוסיקה בנחלת שבעה יש במה ועליה מופיעים בחינם מדי יום הרכבים שונים של מוסיקת עולם, מוסיקת פולק, בלוז או מוסיקה יוונית, ובכלל כל מוסיקה בירושלים שאפשר להעלות על הדעת. אפשר לראות את לוח המופעים באתר. במתחם כיכר המוסיקה ממוקם מוזיאון המוסיקה העברי ובו יש אוסף כלי נגינה עתיקים מרשים במיוחד, פעילויות אינטרקטיביות הקשורות למוסיקה, וסיור בין חללי המוזיאון המציג את המוסיקה דרך תרבויות שונות. 
  • הצוללת הצהובהבית ירושלמי להופעות חיות מכל מיני סוגים והמקום בירושלים שבו אפשר לצפות בהופעות מוסיקה שונות מכל העולם, החל מהרכבים קטנים ופחות מוכרים של מוסיקת עולם, מוסיקה ישראלית עכשווית, מופעי ג׳אז, ועד זמרים מוכרים שמגיעים להתארח בצוללת, זמרים ישראלים בתחילת דרכם ועוד. 

 

אלה הם רק חלק קטן מהאפשרויות הבלתי נגמרות של בילויים הקשורים למוסיקה בירושלים. חובבי המוסיקה הקלאסית יכולים מראש לפנות את התזמורות והמקהלות הפועלות בעיר, כאשר חובבי המוסיקה העכשווית ימצאו את  עצמם מחפשים אירועים בצוללת הצהובה שכבר  מזמן הפכה לאייקון ירושלמי. יש בעיר הזאת הכל מהכל, במיוחד כאשר מדובר במוסיקה. 

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות