יש כל כך הרבה פארקים בירושלים, יפים, ירוקים ורחבים, ולכל פארק את הייחוד שלו. זוהי העונה היפה ביותר לבקר בהם עכשיו כשמזג האוויר התקרר ורחובות העיר עמוסים בתקופת החגים- הפארקים יהיו לכם מפלט רגוע ונעים.

ירושלים שופעת בפארקים ירוקים ורחבים, אולי יותר מכל עיר אחרת. למען האמת, יש כל כך הרבה פארקים בירושלים, שתצטרכו כמה ביקורים בעיר כדי לראות את כולם. לכל פארק באזור העיר יש את הייחוד שלו ואת החוויה המיוחדת שהוא מעניק למבקרים בו. דווקא עכשיו בתקופת החגים, כשהעיר מלאה במבקרים, וכל האתרים החשובים עמוסים, בפארקים בירושלים תמצאו מפלט מהעומס והאינטנסיביות של העיר. תוכלו לתכנן את הטיול שלכם כך שיכלול פארקים שקרובים להיכן שאתם שוהים, או לשלב את הטיול בפארק ביום שבו אתם צריכים קצת שקט וטבע בביקור שלכם בעיר. חלק מהפארקים בירושלים הן שמורות טבע מרהיבות, חלקם משלבים תכנים לימודיים, או שאלה הם פשוט גנים ציבוריים מטופחים, בכל מקרה כדאי לקרוא מראש על הפארק ולוודא שהוא מתאים לציפיות או לדרישות הטיול.

 

אילו פארקים בירושלים מומלצים לטיול משפחתי?

● פארק עמק הצבאים

מכל הפארקים בירושלים, זהו פארק הטבע העירוני הגדול לא רק בעיר, אלא בכל בארץ, והוא המקום הטוב ביותר לצפות בצבאים בהתנהגות טבעית באזור המחייה שלהם. הפארק פתוח חינם למבקרים, יש הדרכות מטעם הפארק ולפעמים כל מיני פעילויות לימודיות. הפארק משמעותי מאוד בשיקום אוכלוסיית הצבי הארצישראלי וביקור בו ממלא השראה

● פארק טדי

פארק עירוני רחב ידיים ומטופח למרגלות חומות העיר העתיקה, מלא מדשאות מוריקות שכיף לרבוץ עליהן ותחנות המספרות את סיפורה של העיר ירושלים בתקופת כהונתו של טדי קולק. וכמובן בפארק יש את המזרקות המפורסמות עם מופע האורות המרשים שהילדים אוהבים להשתולל ולהשתכשך בהן.

● גן לאומי עין חמד

אם אתם מחפשים פארקים בירושלים עם טבע ירושלמי אותנטי, זוהי פנינת טבע משגעת בפיתולי הדרך העולה לירושלים. מפכפך פה נחל כסלון ובזכותו הגן מלא בצמחיית נחלים עשירה. הטיול כאן משרה אווירה קסומה בין התעלות, הטרסות והבריכות שנחצבו כדי לדמות את הפעילות החקלאית העתיקה שהיתה באזור זה.

● פארק גילה

חורשת עצי אורן גדולה שילדי ירושלים של פעם בוודאי זוכרים בזכות מתקני הטיפוס וסולמות החבלים שכבר מזמן הוסרו מהמקום. הים יש שם בעיקר ספסלי קק״ל ומתקני משחקים מודרנים, וגם שבילי אופניים, מתקנים לרולרבליידס ומגרש כדורסל. יש כאן סלעים, עצים ופרחי בר עונתיים וכיף לשוטט כאן.

● פארק עמק רפאים

5000 דונם המשתרעים לאורך נחל רפאים, כמה מהשכונות הירושלמיות הגדולות ביותר וישובים קטנים כמו עמינדב ואורה. בפארק יש כמה מעיינות, בוסתנים, שבילי אופניים ואזורים המתאימים לפיקניק, והכל מטופח ומרווח.

 

יש עוד הרבה פארקים בירושלים, וגם גנים וגינות ובכלל עוד הרבה טבע עירוני משגע. אבל כדאי להתאים את הצרכים והציפיות שלכם ולבחור בפארק המתאים למשפחה שלכם, לטיול שלכם ולחומי העניין שלכם.

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות