עונת החגים הבאה עלינו לטובה ויחד איתה הילדים יוצאים שוב לכמה ימים של חופש סוכות, אז אילו אטרקציות בחול המועד סוכות בירושלים מתאימות לכם ומה לא כדאי לפספס?

בעיר ירושלים בחג הסוכות יש אווירה מיוחדת וקסם שאין בתקופה אחרת בשנה, זה מתחיל עם המוני הסוכות ברובע היהודי הצפוף, אווירת האושפיזין העליזה, וארבעת המינים המציצים מכל סוכה ומכל בית כנסת, וכל השמחה והחגיגיות הזאת מתנקזת ליום שמחת תורה, הלוא הוא הסיום הנוצץ של תקופת חגי תשרי. זוהי אחת מהתקופות הכי משפחתיות בעיר ויש כאן שפע של אטרקציות בחול המועד סוכות בירושלים שיכולות להתאים לכל המשפחה עם שפע של פסטיבלים, צעדות, תפילות וברכות המוניות, מופעים והפעלות. מזג האוויר הנעים, קסם החג ושפע האטרקציות, הופכות את ירושלים ליעד מספר אחת למשפחות בחול המועד סוכות.  

 

אז אילו אטרקציות בחול המועד סוכות בירושלים יתאימו לכם?

● צעדת ירושלים הססגונית

כנראה אחד משיאי החג בעיר ירושלים, וכנראה הגדולה מבין האטרקציות בחול המועד סוכות בירושלים. האירוע הגדול ביותר המתרחש בעיר בסוכות. צעדת ירושלים המסורתית אליה מגיעים עשרות אלפי משתתפים מהארץ ומחו״ל מחולקת לשלושה מסלולים המתאימים לכמה דרגות קושי ולרמות השונות של המשתתפים כאשר תמיד המסלול המלא ביותר הוא מסלול המשפחות בדרגת קושי קלה אליו צפויים להגיע כ-8000 צועדים. הצעדה עוברת בנופיה ובאתריה המיוחדים של העיר, כולל הפנינג צבעוני בגן סאקר, והיא חוויה מעצימה, מאחדת ומלהיבה. 

● סיורים עצמאיים בטיילת החומות

במהלך חול המועד סוכות תתאפשר כניסה לטיילת החומות בעשרה שקלים בלבד לאדם. הטיילת הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק״ו והנוף והתצפיות הפנורמיות הנשקפות ממנה הן הדרך היפה ביותר לראות את ירושלים, מכל האטרקציות בחול המועד סוכות בירושלים זו כנראה האחת שבזכותה תכירו את העיר הכי טוב. ניתן לעשות כאן סיור עצמאי על הטיילת הצפונית או הדרומית, אפשר לעשות סובב חומות, ואפשר לעשות את הכל כמסלול אחד ארוך. ויש גם אפשרות לעשות סנפלינג מהחומה הדרומית!

● אירועי תרבות במרכז העיר

המרחב הציבורי של מרכז העיר הופך לפסטיבל תרבות ענקי עם שחקנים מחופשים ברחובות, תזמורות, להקות ריכוז ושירה, תאטרון בובות ומיצגי תאטרון נוספים, נגני רחוב, פסלים חיים ועוד. האירועים יתקיימו בשעות אחר הצהריים בימי חול המועד באזור כיכר ציון, רחוב סלומון, כיכר החתולות ובמדרחוב בן יהודה. 

● הפסטיבלים של חול המועד בירושלים

האטרקציות בחול המועד סוכות בירושלים בדרך כלל כוללות סוגים שונים של פסטיבלים שמתקיימים ברחבי העיר ומאפשרים להיחשף לתכנים שונים ומרתקים, שווה לבדוק למשל את פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית, פסטיבל הימא לקרמיקה, פסטיבל חכמת רחוב בגוננים, פסטיבל קיימות “ירוק בפנים ובחוץ״ המתקיים זו הפעם הראשונה בגינות הקהילתיות וברחבי העיר, פסטיבל טועמים עולם בגן מיטשל וחוצות היוצר, פסטיבל עין כרם ופסטיבל דרך בית לחם “מחדשים ושרים”. 

 

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות