שוק חג המולד בירושלים הוא אחד מהאטרקציות החורפיות השוות ביותר שירושלים מזמנת לנו בחודש דצמבר

בחודש דצמבר ירושלים הופכת סוף סוף לחורפית במיוחד וסימני החנוכה וחג המולד מתחילים למלא את הרחובות והחנויות כשהשיא הוא שוק חג המולד בירושלים. זהו אירוע שמתקיים במוקדים שונים בעיר ומציע חוויה ייחודית המאפשרת לכל מי שחפץ לחגוג, גם אם במעט, את החג החשוב ביותר במסורת הנוצרית ולהיכנס לאווירה שיש בכל הערים הגדולות בעולם בזמן הזה של השנה, אבל בסגנון ירושלמי מובהק של עיר רב-תרבותית מיוחדת. שוק חג המולד בירושלים הוא בעצם דוכנים וחנויות שמוכרים חפצים, קישוטים, עבודות יד, מתנות ומאכלים המתקשרים לחג, כאשר בדרך כלל הכל מקושט על פי מיטב המסורת הנוצרית עם אורות הכריסמס המפורסמים, עצי אשוח מנצנצים, פתיתי שלג, דבקונים ואיילים, ודמותו של סנטה קלאוס שמציצה בכל מקום. 

איפה אפשר להנות משוק חג המולד בירושלים ומאווירת החג?ֿ

  • הרובע הנוצרי- תמיד מהנה לבקר ברובע הנוצרי אבל תקופת חג המולד היא המיוחדת ביותר. אם מגיעים דרך ״השער החדש״ נכנסים מיד לרחוב ובו מתקיים שוק חג המולד בירושלים, עם עשרות חנויות, דוכנים ומסעדות. מומלץ ללכת עד נוטרדאם דה ז׳רוזלם, מתחם יפהפה עם המון אווירת חג, משקאות חמים ומאכלים לקראת אמצע דצמבר גם מדליקים שם את עץ חג המולד המסורתי. 
  • ימקא– גם פה מתקיים מדי שנה שוק חג המולד בירושלים, אירוע מסורתי בחצר היפהפייה עם עשרות דוכנים של קישוטים, עבודות יד ומתנות. גם כאן כל שנה מדליקים עץ כריסמס מסורתי שמאיר את כל החצר וגורם להתרגשות גדולה. 
  • מתחם עמנואל– מתחם הכנסייה האנגליקנית ליד שער יפו, אמנם לא מתקיים שם שוק חג המולד באופן רציף לאורך חודש דצמבר, אבל המתחם מקושט ומלא באירועי מוזיקה חגיגיים. בשנה שעברה התקיים שם במשך יום אחד יריד דוכנים של שוקולדים ומתנות לחג ובערב חג המולד מתאספים שם למזמורי חג המולד, עוגיות ג׳ינג׳ר מסורתיות ויין חם. 
  • הבית של סנטה- יוזמה פרטית של עיסא קסיסייה, הידוע גם כ״סנטה קלאוס הירושלמי״, שמשפחתו מתגוררת בבית עתיק בעיר העתיקה בירושלים מאז המאה ה-14. קסיסייה פותח את ביתו המקושת והמקושט בתקופת חג המולד לילדים והוריהם בחוויה ייחודית שהופכת אט אט למסורת ירושלמית. 

בחג המולד בירושלים, כאשר העיר לובשת אווירת חג מיוחדת ואורות חג המולד מנצנצים בכל מקום, יש ברחובות מסוימים תחושה מיוחדת שאין באף עיר אחרת בארץ. שוק חג המולד בירושלים הוא תוספת הכרחית להשלמת החוויה הזאת, עם אווירה משגעת שלא נופלת מערים גדולות כמו פריז או ברלין. השילוב עם הקור הירושלמי, המאכלים המסורתיים וסממני החג והמנהגים המגוונים של העדה הנוצרית הירושלמית הם חוויה בלתי נשכחת.

מאמרים שכדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות