שכונת גבעת שאול בירושלים הנמצאת ליד הכניסה הראשית לעיר ידועה בזכות מאפיית אנג'ל, מבני תעשייה וישיבות רבות. זהו גם מקום משכנה של גלריה גורדון, מוסד מוכר בסצנת האומנות המודרנית של תל אביב מאז 1966, שבחרה לפתוח לאחרונה סניף ירושלמי. הגלריה נמצאת בקומה העליונה של בניין תעשייתי ומתבלטת בעיקר בשל החלונות הגדולים שלה. אולם היא לא המקום היחיד העוסק באומנות באזור. היא שוכנת בסמוך לשלוחה החרדית של בצלאל אקדמיה לאומנות ועיצוב, וכן בקרבת כמה סטודיואים לאומנות, שרבים מהם מנוהלים על ידי סטודנטים או סטודנטים לשעבר. 

גלריה גורדון היא תוספת מבורכת לסצנת האומנות המגוונת ההולכת וגדלה של העיר. "אנחנו נרגשים לקראת העידן הבא של גלריה גורדון ולקראת המשך הדיאלוג בין אומנות ישראלית חילונית לבין הקונוטציה הדתית של ירושלים", אומר אמון יריב, שמנהל את גלריה גורדון בתל אביב מאז 2004. הבניין עוצב בתור חלל ייחודי המשדר אווירה מזמינה.

"האתגר היה להבדיל את החלל מהסביבה מבלי להיות ראוותניים", אומרים האדריכלים מוטי ראוכוורגר והדר מנקס ממשרד Salty Architects הפועל בתל אביב ועיצב את הגלריה, הכוללת גם ספרייה וארכיון שפתוחים לציבור. חלל הפנים פשוט, עם רצפה אפורה וקירות לבנים, שנותנים לאומנות את מרכז הבמה. אמון רצה לפתוח גלריה בירושלים מאז שלמד בבצלאל לפני עשרות שנים. הוא אומר שהגלריה תעורר השראה בקרב אומני העתיד ותתרום להתפתחות סצנת האומנות והתרבות בעיר. הוא מקווה שהיא "תמשוך אליה שוחרי אומנות המעונינים לחקור אומנות ישראלית מנקודת מבט חדשה". כיום מוצגת בגלריה התערוכה "עבודות חדשות" של עופר ללוש, שבמרכזה פסל הברונזה "החיבוק" ותשעה תבליטים קטני ממדים המתארים את תהליך העבודה על הפסל מזוויות שונות. בנוסף, התערוכה "מוות בשטחו של אלוהים" מציגה עשרה ציורים של האומנית אביבה אורי המנוחה, משנות ה-60 ועד מותה ב-1984. אורי, הנחשבת בעיני רבים ל"אם הגדולה של האומנות הישראלית", השפיעה על דורות של אומנים ואומניות. גלריה גורדון נמצאת בבניין 3, קומה שלישית, מרכז ספיר.   למידע נוסף על שעות פתיחה ועדכונים על תערוכות, אתם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט של גלריה גורדון.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות