מוזיאון השואה בירושלים, הידוע גם כיד ושם, הוא רק אחד מהסיורים המעניינים והחשובים בנושא השואה בעיר, יש בו לא מעט פעילויות ותצוגות שתוכלו לעשות בכדי לציין את יום השואה בתכנים ופעילויות לימודיים שישאירו חותם 

אם מעולם לא ביקרתם במוזיאון השואה בירושלים, או אם ביקרתם מזמן, יום השואה המתקרב הוא הזדמנות מצוינת לבקר באחד ממוזיאוני השואה הגדולים והחשובים בעולם הידוע גם בשמו יד ושם, או המוזיאון לתולדות השואה. מוזיאון השואה מציג את סיפור השואה כולו מנקודת המבט היהודית של הקורבנות ושל הניצולים, ומנקודת מבט יהודית היסטורית, ועושה זאת בעזרת חפצים אמיתיים, מסמכים, עדויות, סרטים, יומנים, מכתבים ויצירות אמנות מתקופת השואה ומההווה. זוהי חוויה מעשירה, מלמדת ומפעימה, ובחלקיה גם קשה ומטלטלת, המצליחה למסגר בסיור אחד את כל תולדות השואה של העם היהודי בתקופת מלחמת העולם השנייה. 

חלקו החדש של מוזיאון השואה בירושלים מתוכנן בצורה אדריכלית ייחודית ונבנה במשך כעשר שנים במטרה להנגיש את תכני המוזיאון, שהוקם בשנות החמישים, לתקופתנו אנו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ותוך שימוש במבנה האדירכלי היוחד בכדי להעביר מסר. התכנון האדיכלי יוצר מבנה דמוי חץ שנדמה שחוצה את ההר כמו חץ בתוך האדמה כאשר אור היום חודר מלמעלה מחלקו העליון של המבנה דרך פס זכוכית ארוך שעובר לאורך רכס ההר. מוזיאון השואה בירושלים ידוע ככזה שהביקור בו בנוי בצורה לינארית כאשר הגלריות שבו מסתעפות מתוך המסדרון דמוי החץ כשהן מספרות את סיפור החיים היודיים על כל מורכבותם בתקופץ השואה האיומה. 

מה כולל הסיור במוזיאון השואה בירושלים

  • המוזיאון לתולדות השואה שהוא המבנה דמוי החץ שלאורכו מפוזרות הגלריות השונות עם היציאה הדרמתית בקצה החץ שהיא כמו התפרצות החוצה אל נוף ההרים הירושלמי בן זמננו. המוזיאון עושה שימוש במרחב על מנת להמחיש את הזמן ואת האווירה כאשר בסוף נמצא היכל השמות וממנו יש יציאה אל מרפסת המשקיפה אל הנוף. 
  • המוזיאון לאמנות השואה נחנך ב-2005 ומציג קרוב ל- 130 יצירות אמנות שנוצרו בתקרופת המלחמה או בתקופה שקדמה למלחמה על ידי אמנים שנרצחו בשואה. חלק מהיצירות נוצרו בגטאות ובמחנות הריכוז ומהווים עדות ויזואלית ייחודית למה שהתרחש שם והצצה אל עולמם הפנימי של האמנים. 
  • ספר השמות- אחת ממטרות הקמתו של מוזיאון השואה בירושלים הוא איסון שמות כל הנספים בשואה, וספר השמות הוא מיצג חדש המבוסס על עבודת האיסוף הקפדנית של אנשי יד ושם לאורך השנים, זהו ספר ענק המציג את שמות הנספים לצד מקום ותאריך הולדתם על גפי דפים בגובה שני מטר וברוחב מטר. 
  • ניתן לבקר גם בביתן התערוכות המציג תערוכות מתחלפות, במרכז הלמידה המאפשר חקירה אישית ומענה על שאלות מעוררות מחשבה לאחר הביקור במוזיאון, וגם מרכז הצפייה המציג סרטים חשובים מתקופת השואה, קטעי וידאו נדירים, סרטים שנעשו על השואה וחומרים מוסרטים אחרים מרתקים. 

 

בכל יום  ימי השנה ניתן לבקר במוזיאון השואה בירושלים, אבל דווקא יום השואה מרגיש כמו יום מיוחד לביקור ביד ושם, גם למי שכבר היה ונחשף לתכנים, זהו סיור חובה לכל אדם ואחד מהמקומות החשובים והמרשימים בעולם המסייעים להנצחת השואה והנצחת הקורבנות ולסיפור העם היהודי כולו בשואה. 

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות