(10 דקות הליכה, או 5 דקות נסיעה/מונית מבית המלון) מוזיאון הטבע בירושלים חבוי מאחורי חומות אבן בשכונת המושבה הגרמנית. הוא שוכן בווילה מהמאה ה-19, וזהו יעד נהדר למשפחות לבילוי בוקר או אחר הצוהריים, המציע מוצגים מהטבע, היסטוריה מעניינת ואוכל טעים. בניין האבן המוקף גנים ידוע בתור וילה דקאן. הוא נבנה במקור במאה ה-19 והיה בית האחוזה המפואר של סוחר ארמני בשם דקאן. החלונות הקמורים וגג הרעפים האדום אופייניים לאדריכלות המקומית באותה תקופה. מאוחר יותר הוא שימש כבניין ממשלה של האימפריה העותמאנית, ולאחר מלחמת העולם הראשונה כמועדון קצינים בריטיים כאשר אנגליה שלטה בעיר. בשנות החמישים, לאחר הקמת מדינת ישראל, הבניין ננטש ומאוחר יותר הפך למרכז למחקרי טבע.   

המוזיאון מזכיר מוזיאונים של פעם, הוא גדוש פוחלצים של בעלי חיים שסביבת מחייתם היא ישראל וסביבותיה. ילדים יתעניינו במוצגים ויגלו מאובנים של דינוזאורים וטביעת רגל של דינוזאור. מוצגים אחרים מתמקדים בגוף האדם. אולם הקסם האמיתי של המקום טמון בגנים ובשטח סביב המוזיאון. בגנים יש שפע שבילים וספסלים, רבים מהם מוצלים על ידי עצי דקל ועצים אחרים. יש פסלי דינוזאורים בגודל אמיתי, בריכה עם חבצלות מים ודגים, חממה ותערוכת ציפורים. האזור שקט בדרך כלל, מה שהופך אותו למקום בילוי נפלא למשפחות שרוצות לקחת קצת אתנחתא מהשמש הקופחת ומהמולת העיר.   לצד זה מומלץ בחום ליהנות מקרפים טריים וקפה שמכינה סופי ברמן בגליפט פודטראק. סופי נולדה בצרפת והיא מכינה קרפים מסורתיים נפלאים עם חמאה אמיתית ומבחר מילויים, מגבינת ברי ועד שקדים, פסטו ושוקולד. יש גם קרפים מקמח כוסמת נטול גלוטן. 

"זה מקום קסום", אומרת סופי, שגדלה בשכונה הסמוכה ובילתה בילדותה לעיתים קרובות במוזיאון ובסביבתו. "זה מרכז העיר, אבל עולם אחר". המבקרים נהנים מקרפים וקפה כשהם יושבים סביב שולחנות קטנים מתחת לעצים. מתחם המוזיאון שוכן ברחוב מוהליבר 6. מידע נוסף על המוזיאון, כולל שעות פתיחה, ניתן למצוא כאן, ופרטים על גליפט ניתן למצוא כאן. 

מאמרים נוספים שאולי כדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות