זוהי התקופה הטובה ביותר בשנה לצאת אל הטבע כשהכל רטוב וירוק ופורח, ויש לא מעט יערות בירושלים לטייל בהם בט״ו בשבט, אבל יש כמה שאסור לכם לפספס בעונה היפהפיה הזאת, ובעצם בכל עונה אחרת

יערות בירושלים הם פראיים ומרשימים וייחודיים רק לאזור הזה עם צמחייה ירוקת עד, נחלים זורמים, אין ספור אתרים עתיקים המתגלים בין התלים הירוקים, עצי פרי וצמחיית ליקוט ותבלינים ותצפיות מרהיבות אל העיר ואל הנופים הפתוחים שלה. לצאת לטייל ביערות בירושלים זוהי דרך נפלאה להתחבר לטבע, להיחשף להשפעות השונות של עונות השנה על הטבע- בחורף נחלים זורמים, צמחייה ירוקה ופריחה של רקפות וכלניות, בקיץ ריחות של עשבי התבלין והעצים ירוקי עד, באביב פריחה של פרחי בר וצמחייה מלבלבת, ובסתיו שלכת צבעונית ויפה ואוויר הרים קריר. יש הרבה יערות בירושלים לטייל בהם, מזל האוויר תמיד יהיה קריר ונעים גם בעונת הקיץ החמה, ויש מסלולים המתאימים לכל המשפחה אבל גם מסלולים מאתגרים יותר למיטיבי לכת. 

יערות בירושלים לטייל בהם:

  • יער בן שמן- מהיערות הוותיקים והגדולים במדינה, יער המשתרע על פני 30,000 דונם באזור הסמוך למודיעין עם שבילי אופניים, מסלולים להליכה רגלית ואפילו דרכים לרכבי 4X4. יש ביער בן שמן חניונים רבים, אינספור שולחנות פיקניק ואתרים מיוחדים עם אופי היסטורי. 
  • יער ירושלים- יערות בירושלים זה קודם כל יער ירושלים הנמצא ממערב לעיר ומשתרע על פני 4500 דונם של עצי אורן ירוקי עד וביניהם חורש טבעי של שיחים ועצים מקומיים נוספים עם הרבה מסלולי הליכה, מצפים עם סיפורים היסטוריים, חניונים עם שולחנות פיקניק ועוד. 
  • יער צרעה- נקרא גם יער הנשיא לזכרו של חיים וייצמן. מרכס צרעה נשקף נוף משגע של הרי יהודה, שפלת יהודה ומישור החוף. היער מלא בעצי אורן וצמחייה אופיינית לאזור, אתרים ארכיאולוגיים ונקודות תצפית, והדרכים עמוסות בעונה זו בנרקיסים, רקפות וכלניות.
  • יער אתשאול- 12,000 דונם של יער שנטעה קק״ל על מדרונות שבגבול בין השפלה להרי ירושלים וכביש 1. יש כאן מצפורים יפהפיים, אנדרטאות חשובות, אינספור עצי מחט וביניהם הרבה אורנים, שרידים מהתקופה הביזנטית ודרך בורמה המפורסמת ממלחמת העצמאות. 
  • יער החמישה נווה אילן- יש הרבה יערות בירושלים אבל יער החמישה קרוב במיוחד לעיר ומציע גם קרבה לישובים הר אדר, נווה אילן, קריית ענבים ומעלה החמישה, לצד שטחים פתוחים של גאיות עמוקים, אתרי מורשת וצמחייה ירוקה, חורש טבעי שחלקים בו הם שמורת טבע מוכרזות. 

יש עוד הרבה יערות בירושלים, אבל זוהי רשימה של מקומות מרכזיים המאפשרים טיול בטבע של האזור מבלי להתרחק הרבה מהעיר. בכל אחיד מהיערות האלה יש צמחייה אופיינית, בעיקר אורנים ועצי מחט, ואתרים מוסדרים לטיול, לפיקניק או לתצפית.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות