יש כמה אתרים בירושלים ששזורים בסיפורי ההיסטוריה של העיר, אפופי קסם, אגדה וקדושה, שער הרחמים בירושלים הוא רק אחד מהם

האגדה מספרת שהמוסלמים אטמו את שער הרחמים בירושלים, השער היחיד בעיר שחסום בלבנים כבדות, כדי למנוע את כניסת המשיח היהודי אל הר הבית. היהודים מאמינים שמכאן יכנס המשיח אל ירושלים ויביא גאולה. האגדה הנוצרית דווקא קושרת את השער המסתורי לכניסתו של הקיסר הביזנטי הרקליוס שהביא עימו את הצלב הקדוש אל כנסיית הקבר ולכן אף מכונה השער בפי הנוצרים שער הזהב. שער הרחמים בירושלים הוא אחד משמונת השערים של העיר, זהו שער כפול ולו שני פתחים המכונים שער תשובה ושער הרחמים, והגישה אליו היא מבית הקברות המוסלמי הנמצא למרגלותיו, או דרך הר הבית או משער האריות. 

שער הרחמים בירושלים הוא אחד מהאתרים הכי מפורסמים בעיר וככזה הוא מושך אליו המוני תיירים שבאים לצפות בשער ולשמוע את כל האגדות והסיפורים שנקשרו בו. את הביקור בשער הרחמים בירושלים ניתן לשלב עם ביקור במקומות נוספים סמוכים שגם להם יש סיפור היסטורי מרתק ואגדות מסתורין. 

 

אתרים נוספים לבקר בהם אחרי שער הרחמים בירושלים

● גת שמנים

גן פסטורלי במורדות הר הזיתים המשקיף על נחל קדרון ועל הר הבית. זהו אתר קדוש לנוצרים מכיוון שעל פי האמונה ועל פי המסופר בברית החדשה, זהו המקום בו בילה ישו את הלילה האחרון לפני הסגרתו ליהודה איש קריות, וכאן התפלל את תפילתו האחרונה. זהו ביקור פסטורלי ושקט בו אפשר לטייל בין עצי הזית העתיקים במקום, להסתכל על הגת העתיקה בה הפיקו יין ועל בית הבד העתיק בו הפיקו שמן. ניצבת כאן גם כנסיית כל העמים, ועל פי האמונה הנוצרית גם קבר מרים, מערת הבגידה, וגם מקווה טהרה מתקופת בית שני ושרידי כנסיות מהתקופות הביזנטית והצלבנית.

● ויה דולורוזה

סיור בדרך הייסורים של ישו שנחשב לאחד מביקורי החובה בעיר, בטח אם יצא לכם לבקר כבר בשער הרחמים בירושלים ובמקומות נוספים הקשורים בסיפורי ההיסטוריה והאגדות של העיר. בעצם מדובר על הליכה לאורך רחוב הויה דולורוזה שמתחיל ברובע המוסלמי ומסתיים ברובע הנוצרי, משל כך כדאי ללבוש בגדים צנועים ולכבד את האזור. לאורך המסלול עוברים בכמה מהתחנות החשובות שעבר ישו על פי המסורת הנוצרית בדרך הארוכה והמייסרת אל המקום בו נצלב, פינות רחוב בהן קרו אי אילו אירועים משמעותיים, כנסיות חשובות, מקום המשיחה, מקום הצליבה ומקום הקבורה, למשל. זהו מסלול מרתק ומלא בסיפורים, חלקם חסרי כל דיוק היסטורי אבל מרתקים. 

 

הביקור בשער הרחמים בירושלים מלא בקסם ומסתורין, וכל הסיפורים עליו שזורים יחדיו, עם אמונות ואגדות. גם גת שמנים וסיור בויה דולורוזה מספקים את אותו אפקט הקסם הירושלמי, קדושה ומסתורין המתערבבים יחד, זוהי ירושלים האמיתית. 

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות