היא כנראה העיר היפה ביותר בעולם, אבל בלילה היא יפה כפליים: יש אטרקציות ליליות בירושלים שמאפשרות לראות את היופי שלה בנחת בשעות השקטות 

יש קסם מיוחד בירושלים של שעות הלילה, עומס התיירים יורד, הזמזום הבלתי פוסק של התנועה נרגע, והעיר נגלית במלוא תפארתה דווקא לאור הירח ולאורות פנסי הרחוב והתאורה המיוחדת של העיר העתיקה. יש כל מיני אטרקציות ליליות בירושלים שיכולות להתאים לאוהבי הרומנטיקה וחובבי השעות המאוחרות שיהפכו את הסיור בעיר לחוויה מלאת קסם בלתי נשכח. יש שני מועדים וחגים בירושלים בהם מתקיימים אירועי ערב ייחודיים, אחד מהם הוא חנוכה בו מתקיימים סיורי החנוכיות המפורסמות ברובע היהודי והשני הוא הרמדאן בו מתקיימים סיורים בסמטאות הרובע המוסלמי, אבל גם בשאר ימי השנה אפשר למצוא כמה אטרקציות ליליות בירושלים שיגרמו לכם לראות את העיר באור שונה וללכת לישון קצת יותר מאוחר מבדרך כלל. 

אז מה אפשר לעשות בירושלים אחרי השקיעה?

כשמחפשים אטרקציות ליליות בירושלים זוהי כנראה הפעילות המפורסמת והמיוחדת מכולן- מופע הלילה ״הללויה עיר דוד״ שהוא מופע אורות המוקרן על גבי הקירות והמבנים העתיקים של עיר דוד על רקע הר הזיתים, עמק הקידרון ורכס הר הצופים. המופע התחדש לאחרונה בתכנים חדשים ופירוטכניקה המשלבת אפקטים של אש ומים עוצרי נשימה. המופע מספר חלק קטן מסיפור שיבת ציון באמצעות סיפורה משלחת קטנה שנשלחה לארץ מפרס על מנת להקים מחדש את העיר. 

משהו מיוחד מתרחש בימי חמישי בלילה בשכונות החרדיות- הרחובות שוקקים חיים, הנשים והגברים מתרוצצים בהכנות לשבת, המאפיות פועלות ביתר שאת ואופות חלות לשבת, צ׳ולנטיות מאולתרות נפתחות בחצרות הבתים ובחדרי המדרגות שם נמכרים סירים לקראת שבת וקערות מהבילות נאכלות בעמידה, יש גם את המקומנות הסודיים להשגי בהם את הקוגל הטוב ביותר ואת ההרינג המשובח. זהו סיור מופלא וטעים דרכו אפשר ללמוד המון על הקהילה החרדית הירושלמית ועל קדושת השבת וההכנות אליה. 

  • חיי הלילה בשוק מחנה יהודה 

מבחינת אטרקציות ליליות בירושלים נראה כי בשנים האחרונות שוק מחנה יהודה הולך וגוזל את תואר מרכז חיי הלילה של ירושלים מאזור מרכז העיר שהחזיק בתואר שנים רבות כל כך. בכל ערב נסגרות הבסטות של השוק, נחשף במלוא הדרו פרויקט הגרפיטי המשגע של מחנה יהודה שהופך את השוק לתערוכת אמנות אחת ענקית בשעות הלילה, הברים מוציאים את השולחנות החוצה לסמטאות ולמעברים, מוזיקה מנגנת כמעט מכל כיוון וצעירים רבים מכל המגזרים ממלאים את השוק בקריאות שמחה ודיבורים בלתי פוסקים. חיי לילה ייחודיים שאין כמוהם באף מקום אחר. 

מלבד כל האטרקציות הליליות בירושלים שהזכרנו למעלה, אפשר גם לעשות סיורי לילה בעיר בעתיקה, או לתאם  במיוחד סיור סגווי בשעות החשיכה בטיילת ארמון הנציב, יש אפילו משחק לילי אינטראקטיבי בחומות העיר העתיקה שתוכלו לעשות עם הסמארטפונים שלכם. לא משנה מה תבחרו לעשות תוכלו לגלות ככה את הקסם המיוחד של העיר בלילה, קסם שאי אפשר לראות באור יום.

מאמרים נוספים באותו נושא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות