סיפור ההיסטוריה היהודית דרך טיול ברובע היהודי בירושלים זוהי חוויה מיוחדת שתיקח אתכם אחורה בזמן אבל גם תאפשר לכם הצצה מרתקת לשגרת החיים ברובע היום.

לרובע היהודי יש אינספור סיפורים לספר שמתחילים אי שם בימי בית ראשון ועד ימינו אנו. טיול ברובע היהודי בירושלים הוא בעצם טיול בין כל הסיפורים של הקהילה היהודית בעיר שמתגוררת בירושלים עוד מימי דוד המלך. 

יהודים התגוררו ברובע בימי בית ראשון ובית שני, גם בתקופת היציאה מן החומות, השלטון העותמאני והבריטי שהגיע אחריו, ובימי מלחמת השחרור ומלחמת ששת הימים. בטיול ברובע היהודי בירושלים תוכלו להבחין שכל תקופה בהיסטוריה השאירה את חותמה ברובע בשרידים, במבנים וברחובות, ולכל שריד כזה יש סיפור לספר. ישנם לא מעט סיורים ומדריכים שיקחו אתכם לטיול ברובע היהודי, אבל יש כמה אתרים מעניינים וידועים ברובע בהם אתם יכולים לטייל בעצמכם, לחוות ולראות. 

מבנה מגורים שרוף ומפוייח מתקופת בית שני שהתגלה במהלך חפירות לשיקום הרובע היהודי לאחר איחוד העיר במלחמת ששת הימים. המבנה נמצא בתחתית גרם מדרגות בבניין מודרני שנבנה מעליו. באתר המיוחד מוקרן סרט המתאר את חייה של משפחת הכהנים שהתגוררה במקום, משפחת קתרוס, ובו משולבים גם ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים המוצגים במקום.

טיול ברובע היהודי בירושלים חייב יהיה להוביל אתכם לבית הכנסת המפואר הזה שנחנך מחדש יותר מ-60 שנה לאחר שנחרב. בית הכנסת הפך לאחד מהסמלים של ירושלים והוא גדול ומרשים ובו ארון הקודש מהגבוהים בעולם וגם חדר מיוחד המוקדש לעתיקות שנמצאו במקום. גם רחבת בית הכנסת וסביבתו הם מהחשובים בעיר והחשובים ביותר לקהילה האשכנזית. 

  • גג ישיבת אש התורה

ישיבת אש התורה ממוקמת מול הכותל בבניין בן שבע קומות ועל הגג שלו יש תצפית מרהיבה על כל רחבת הכותל ועל נופיה ואתריה ההיסטוריים של העיר הנשקפים מהגג כולל הר הבית. יש במקום סיור מודרך בתשלום שיקח אתכם 2000 שנה אחורה עד לימי בית שני ואפילו דגם של בית המקדש. המקום דורג כאתר התצפית הטוב ביותר בעיר. 

מהרחובות המיוחדים של ירושלים שמקורם בתקופה הרומית. אם אתם מגיעים לטיול ברובע היהודי בירושלים אתם חייבים ללכת לאורכו של הקארדו אותו שיחזרו אדריכלים ישראלים אשר חשפו את הרחוב התת קרקעי ושימרו את ההיבטורה הרומית והביזנטית שלו, והחזירו את חיי היהודים לרחוב בעבודה מרשימה של שילוב ישן בחדש.

יש עוד הרבה מקומות ברובע לראות, טיילת החומות היפה, מתחם בתי הכנסת הספרדיים ועוד. יש גם מגוון סיורים בתשלום ומדריכים שיקחו אתכם לטיול ברובע היהודי בירושלים, ובמיוחד סיורי סליחות בכיפור או סיורי חנוכיות בירושלים, אבל גם טיול עצמאי בקצב משלכם יכול להיות חוויה קסומה.

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות