בשנת 1892 התאספה משלחת גדולה של יהודים וערבים ונכבדים זרים בתחנת הרכבת החדשה בירושלים כדי לקדם את פני הרכבת הראשונה מיפו, שהייתה באותה תקופה עיר הנמל המרכזית והקשר לשאר העולם. בין האנשים שקיבלו את פני הרכבת היה אליעזר בן יהודה, מחייה השפה העברית, שהכריז על המילה העברית המודרנית "רכבת". בעשורים הבאים, הרכבת שימשה אמצעי תחבורה עיקרי שחיבר בין ירושלים ליפו, ומאוחר יותר תל אביב. בשנות ה-60 של המאה ה-20, כביש 1 הפך לעורק התחבורה הראשי בין שתי הערים, ותנועת הרכבת החלה להידלדל עד לשנות ה-90 של המאה ה-20. לבסוף מצב פסי הרכבת הידרדר כל כך, עד שהרכבת הגיעה רק עד שכונת מלחה, והותירה את הקטע האחרון של פסי הרכבת ללא שימוש משנת 1998. 

אבל מבנה תחנת הרכבת הישנה נותר על כנו, לא הרחק משכונת המושבה הגרמנית שוקקת החיים. הודות לפרויקט שחזור רחב היקף שנעשה בעשור האחרון, תחנת הרכבת הראשונה של ירושלים מהווה כיום מקום שוקק חיים והומה אדם. כיום בבניין התחנה המשוחזר ובמת העץ סביבו יש מסעדות, חנויות ולונה פארק קטן. 

בימי שישי מתקיים יריד של אומנים מקומיים המוכרים בדוכנים בגדים, תכשיטים, קרמיקה וחפצי אומנות אחרים. יש גם מוזיקה, אירועים מיוחדים והופעות. במשך השבוע מתקיימים בחוץ שיעורי יוגה, קונצרטים ופעילויות אחרות. מומלץ להתעדכן בלוח האירועים בפייסבוק. אפשר גם לשכור אופניים בתחנה ולרכוב לאורך המסילה ההיסטורית שהיא כיום חלק מרשת שבילי אופניים והליכה המקשרת אזורים שונים של העיר.   מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של התחנה הראשונה.

מאמרים נוספים שאולי כדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות