מסביב למלון ענבל משתרע גן הפעמון שהוא אחד הגנים היפים בעיר לטיול רגוע או לפיקניק, אבל הוא לא היחיד.

מלון ענבל נמצא באחת הנקודות היפות בעיר, מצד אחד שכונת טלביה הארטיסטית, עם המבנים המיוחדים וההיסטוריים שלה, החצרות הקסומות, המוזיאונים, התאטרון והקולנוע. ומהצד השני משתרע גן הפעמון, מהגנים היפים שיש לעיר ירושלים להציע, שעציו הירוקים ממש מקיפים את המלון. 
גן הפעמון, הידוע גם כגן פעמון הדרור, נחנך בחגיגות ה-200 לארצות הברית ולכן הוצב במרכזו הפעמון הגדול שהוא רפליקה לפעמון המפורסם מהעיר פילדלפיה. 
לגן הפעמון מגיעות משפחות ותיירים שמחפשים הפוגה ממרכז העיר הסואן בטיול שקט וירוק בעיניים, כשהרבה פעמים, בימים של מזג אוויר נעים, מתקיימים בגן פסטיבלים ואירועי פרפורמנס או אמנות. 
גן הפעמון הוא מוקד של ספורט מכל מיני סוגים, יש בגן סקייטפארק מקצועי שמושך אליו הרבה בני נוער וילדים ואת הגלגלים שלהם, ואפילו יציע הנועד לארח תחרויות סקייטינג, יש רחבה להחלקה של גלגיליות, גני שעשועים, מגרש קט רגל, כדורסל ואפילו שולחנות פינג פונג. 
בחלק הצפוני של גן הפעמון יש פסל של דרקון עשוי בטון שיוצא מן האדמה ומושך אליו סקרנים רבים. 
 
באיזה גנים נוספים בעיר כדאי לבקר?
  • גן בלומפילד הוא חלק משרשרת גנים המקיפה בחלקה את העיר העתיקה וביניהם גם גן הפעמון. בקצה הדומי של הגן שוכנת מזרקת האריות המפורסמת שהתקבלה כמתנה מגרמניה לעיר ירושלים, ובמרכז הגן יש גם מערות קבורה עתיקות מתקופת בית שני. 
  • מדרום לגן בלומפילד נמצאת התחנה הראשונה של ירושלים ובסמוך אליה מתחיל פארק המסילה לאורך מסילת הרכבת הישנה של העיר. שם תמצאו הרבה מסלולי הליכה ומסלולי אופניים, פינות מוצלות וספסלים. הפארק ייחודי בכך שהוא נמצא בשטח מישורי, דבר נדיר לכשעצמו בירושלים, ואפשר למצוא בו מתקנים ששימשו את הכוונת ובקרת תנועת הרכבות, כגון רמזורים ותמרורים. 
  • גן הפעמון וגם הגנים הסובבים לו יושבים כולם ברצועה שסביב העיר העתיקה, אבל אפשר גם ללכת לגן העצמאות שהוא ריאה ירוקה ןשקטה באמצע הבלגן של מרכז העיר. זהו גן ותיק ויפה עם מזרקות ומתקני משחק לילדים, הרבה צל ופינות ישיבה. מתקייים שם הרבה אירועים וגם הרבה עצרות בגלל הקרבה של הגן לבית ראש הממשלה.   
הגנים הירושלמים הם מופת של טבע עירוני בלב שכונות ציוריות, לעיתים צפופות וסואנות. מי שיוצא ממלון ענבל לרחבת הכניסה יכול להמשיך כמה צעדים ולהיכנס לגן הפעמון, תחושה של קסם ושלווה מלווה את המבקרים בגן, ותחושה דומה יש גם בגנים האחרים בעיר. אחרי שמטיילים בעיר העתיקה או במרכז העיר העמוס וצריכים רגע הפסקה מומלץ להיכנס לאחד הגנים, לעשות טיול מרגיע או לשבת קצת ולספוג נחת ירושלמית. 
 

מאמרים נוספים באותו נושא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות