• בין כל הגנים והפארקים בעיר בולט במיוחד הגן הבוטני בירושלים שחושף את המבקרים בו לעושר הגדול של עולם הצמחים. זה ועוד שני סיורי טבע מרשימים ומלאי השראה עבור חובבי הז'אנר

הגן הבוטני בירושלים הוא אחד ממיזמי החינוך לטבע הגדולים והחשובים בעיר ששותפים לו כמה גופים גדולים וחשובים, כמו בין היתר הקרן לירושלים, עיריית ירושלים והאוניברסיטה העברית, ששמו לעצמם למטרה לממש את החזון המדעי, החברתי והתרבותי שעומד מאחורי הקמת הגן הבוטני האוניברסיטאי. מעבר לחוויית הבילוי המרשימה מבחינה ויזואלית של ביקור בגן הבוטני בירושלים, יש כאן היבטים רבים של למידה, חיבור לטבע ולאדמה, הבנה של המרחב האקולוגי שבו אנחנו חיים ואפילו לקחת חלק במאמץ הסביבתי של שימור הטבע. 

מה הופך את הגן הבוטני בירושלים למיוחד כל כך?

מעל 7000 זנים שונים של צמחים מכל העולם המשתרעים על פני 150 דונם, מה שהופך את הגן הבוטני בירושלים לגדול ביותר בישראל, עם אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר במזרח התיכון. הצמחים מחולקים לשש חלקות גאוגרפיות: אפריקה הדרומית, אפריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום מערב אסיה, מרכז אסיה והים התיכון, ואירופה כמובן. בחלקות אלה אפשר לראות את הנוף הצומח של כל אזור, לצד חממה טרופית וחממה מדברית בהם גדלים צמחים באקלים ובבתי גידול המדמים את בתי הגידול הטבעיים שלהם. 

מה יש לעשות בגן הבוטני?

  • הגן הבוטני בירושלים מפעיל גינת מקלט לצמחים נדירים ומקום שבו פועלים על מנת לשמר מיני צמחים נדירים או כאלה בסכנת הכחדה.
  • חלקה חקלאית ובה ניתן לראות וללמוד על גידולי שדה עונתיים על פי תקופות השנה כמו אפונת הגינה, חימצה הלוא הוא החומוס ופול כמובן. 
  • שביל התגליות המאפשר טיול רגלי בגן בין מתחמים המאירים צדדים שונים של עולם הצומח :מתחם המים, מתחם הסלעים, וגם גשר עילי המרחף בין צמרות העצים. 
  • החממה הטרופית בה אפשר לחזות במיני סחלבים ופרחים מרהיבים הגדלים באקלים טרופי ובמקומות הרבה יותר רחוקים מכאן כמו אוסטרליה ואמריקה. 

אם הגן הבוטני בירושלים הוא מקום שאתם כבר מכירים ואתם מחפשים להעשיר את עצמכם בסיורי טבע מעניינים אחרים אז סורו לגן החיות התנ״כי שהוא בעוה ירוקה של טבע ובעלי חיים בלב העיר ירושלים המאפשר סיור נינוח וחוויתי בין האתרים השונים בגן במין טיול מעגלי בין האגם לתצוגות בעלי החיים השונות. לחובבי הציפורים מומלץ במיוחד להגיע לתחנה לחקר ציפורי ירושלים שהיא אתר טבע עירוני קהילתי במרכז העיר ובו עצי חורש ובוסתנים בהם מסתתרים מינים רבים של ציפורים נודדות ומקומיות אבל גם דו חיים, זוחלים, דורבנים, קיפודים ודלק. 

גם הגן הבוטני בירושלים, וגם גן החיות התנ״כי והתחנה לחקר ציפורי ירושלים, הם מקומות מיוחדים שלוקחים חלק בלימוד וחינוך לתרבות הטבע שלנו, מקומות בהם אפשר להעשיר את הידע וללמוד לצד חווית בילוי מעשירה ומהנה המתאימה לכל המשפחה.

מאמרים נוספים באותו נושא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות