לא מעט מסלולי טבע מציעה ירושלים כאשר גן לאומי עין חמד הוא רק פנינת טבע אחת קסומה בפיתולי הדרך העולה לעיר. יערות, הרים, נחלים ופארקים, ירושלים מוקפת טבע משגע וט״ו בשבט זו הזדמנות מצוינת לצאת לטיול

החולפים על כביש 1 בדרכם לירושלים לא יודעים שבין היישובים הכפריים בהרי ירושלים מסתתרת לה פינת טבע קסומה. בין הכפרים בית נקופה לבין עין נקובה ועין ראפא מתפרש לו גן לאומי עין חמד במרחב ירוק מרחיב לב ויפהפה ובו נחלים, עתיקות, בוסתנים, מרחבי דשא, עצים עתיקים ועוד. גן לאומי עין חמד שייך לרשות הטבע והגנים ופותח ועוצב בסוף שנות ה-60 כאשר את נחל כסלון החוצה את הגן עיצבו כתעלת אבן המדמה את הטרסות החקלאיות שאפיינו את הרי יהודה בעבר, כמו גם שפכי מים שתוכננו כדי לדמות מעיינות והיום הן חלק בלתי נפרד מהקסם בגן לאומי עין חמד. ניטעו כאן עצי פרי כמו גפן, רימון, זית ותאנה שיצרו פינות בוסתנים יפות ובחלק מהשבילים ניתן לסייר עם עגלות או כיסאות גלגלים, מה שהופך את הגן לנגיש ומתאים לכולם. 

מה כדאי לראות בגן לאומי עין חמד

  • מבנה עתיק של חווה חקלאית צלבנית שנקראת אקווה בלה 
  • עצי הדולב העצומים שעליהם נושרים בשלכת מרשימה בתקופה הזאת
  • בית הקברות המוסלמי ובו עצי אלון עתיקים 
  • תעלת נחל כסלון הגועשת בשיא החורף

עוד שני טיולי טבע נפלאים לתקופה זו של השנה

אם ביקור בגן לאומי עין חמד הוא משהו שכבר עשיתם, תוכלו לצאת לטיול בעוד מסלול נפלא ומוכר בהרי ירושלים, שביל המעיינות ביער עמינדב. זהו מסלול מתון, ביער אורנים מוצל, החולף בכשישה מעיינות שבחלקם אפשר להשתכשך בעונה החמה. אבל בעונה זו, בחודשים פברואר ומרץ, אפשר לחזות בפריחה מרשימה של רקפות וכלניות לאורך המסלול. שביל המעיינות נחשב לאחד מהטיולים הקלאסיים של הרי ירושלים וכזה שמתאים לכל המשפחה וגם מבוקש מאוד בשבתות ובחגים. 

מסלול נוסף שתוכלו לבחור בו הוא שמורת הסטף, שמורה שקטה וירוקה המציעה הצצה לחקלאות העתיקה של האזור בצורת טרסות עתיקות על מדרון ההר, כמו גם למי המעיינות הנשאבים כמו בעבר וזורמים לתוך תעלות ובריכות. בשמורה יש כמה מסלולי טיול שאפשר לבחור בהם, בכולם תחלפו על פני עצי זית, בוסתנים וגתות עתיקות, ובעונה זו של השנה גם בעצי השקד הפורחים. יש פה שפע של ספסלים ופינות חמד לנוח בהן, תצפיות מרהיבות ושרידים עתיקים. 

ביקור בגן לאומי עין חמד, שביל המעיינות או שמורת הסטף, הם פעילויות מקסימות לט״ו בשבט ובכלל לעונה זו של השנה. בשלושת המסלולים הטבע הירושלמי במלוא הדרו, עם תצפיות נפלאות לעיר ולהרים, עם שפע של מקומות לעשות בהם פיקניק ולהתחבר לטבע. 

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות