בשנים האחרונות חברות הייטק רבות קבעו את מושבן בירושלים. אזורים מסוימים בעיר מוגדרים כאזורי הייטק, כמו הר חוצבים, שבו נמצאות חברות אינטל ומובילאיי ועשרות חברות אחרות, ורובע JVP ליד בקעה ומתחם התחנה הראשונה, שבו נמצאות OurCrowd וחברות אחרות. חללי העבודה המשותפים של WeWork שנפתחו במרכז העיר בשנת 2017 הפכו למרכז נוסף של יזמים ואנשי טכנולוגיה. מקומות אלו הם אומנם המקומות המוכרים ביותר בסצנת ההייטק הירושלמית, אך בעיר פועלים גם כמה מרכזי טכנולוגיה וחללי עבודה משותפים יצירתיים ומפתיעים אחרים.  אחד המקומות המעניינים ביותר הוא בוטניק-האב השוכן בגן הבוטני בירושלים. זהו מרחב עבודה שיתופי בצל עצי אלון, הצופה לאגם שבמרכז הגן ובו אנשי מקצוע, יזמים וסטודנטים יכולים לעבוד לצד שולחנות עבודה מרווחים עשויים עץ. מרחב עבודה זה הוא חלק מהאביטוס, ארגון ללא כוונת רווח הפועל למען קיימות אורבנית בירושלים. הגן הבוטני נמצא במרחק 30 דקות הליכה, או 12 דקות נסיעה/מונית מבית המלון. מקום בלתי צפוי נוסף של חדשנות טכנולוגית הוא אזור התעשייה של שכונת תלפיות, שבו מתחם פיקו הומה יזמי הייטק. 

פיקו אינו רק חלל עבודה משותף, אלא הוא מארח דרך קבע דמויות מובילות מתחום ההייטק ומפגשים עם סופרים, פעילים חברתיים ואחרים. יש גם תוכניות לילדים, שבמסגרתן הם לומדים על עסקים, רובוטיקה, החלל החיצון ועוד. פועלת בו גם קרן הון סיכון פיקו פרטנרס שהוקמה במשותף על ידי היזם הסדרתי אלי וורטמן שהקים גם את חללי העבודה פיקו ותוכניות לילדים. פיקו פרטנרס משקיעה כיום בחברות סטארט אפ בתחילת דרכן, ויש לה משרדים בתל אביב ובניו יורק, בנוסף למטה בתלפיות. 

פיקו נמצאת במרחק 30 דקות הליכה, או 10 דקות נסיעה/מונית מבית המלון. בקומות העליונות של התחנה המרכזית בירושלים נמצא גם אורבן פלייס, אחד מחללי העבודה הפופולריים בקרב אנשי הייטק ויזמים המתאפיין בצמיחה מהירה. בחלל העבודה המשותף והפופולרי פועלות חברות סטארט אפ רבות. הוא התרחב לאחרונה ביותר מ-50% ויספק שטח משרדים לחברת הסטארט אפ הישראלית-אמריקאית Triple Whale המעניקה שירותים לעסקי מסחר אלקטרוני. בדומה לגן הבוטני ולתלפיות, התחנה המרכזית אינה מזוהה בדרך כלל עם עסקים והייטק. אולם כל המקומות האלו משקפים נוכחות הולכת וגוברת של כלכלת טכנולוגיה ומראים כיצד היא מעצבת מחדש את פני העיר. 

התחנה המרכזית נמצאת במרחק 15 דקות נסיעה/מונית מבית המלון. כל חללי העבודה שנזכרו לעיל מציעים לעיתים קרובות אירועי נטוורקינג ואחרים, ולכן למי שרוצה ללמוד על יזמות בירושלים מומלץ בהחלט ליצור קשר עימם.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

 

שתפו את הפוסט ברשתות המועדפות עליכם

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
טלגרם
אימייל

אהבתם את הכתבה?

הירשמו והיו ראשונים לקבל עדכון כשכתבות חדשות עולות